سقف شبستان مسجد امام اصفهان نم کشید/ میراث فرهنگی در انتظار تأمین اعتبار!

سقف شبستان مسجد جامع عباسی اصفهان معروف به مسجد امام طی بارانهای پراکنده اخیر نم کشیده است و برای مرمت باید منتظر تامین اعتبار بماند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، مسجد امام یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مساجد شهر اصفهان در ایران است؛ این مسجد در میدان نقش جهان واقع شده و یکی از نمادهای فرهنگی و تاریخی این شهر محسوب می‌شود.

مسجد امام در دوره صفویه ساخته شده و در طول زمان تحت تغییرات و بهبودهای مختلف قرار گرفته است.

معماری زیبا و هنر دست‌اندرکاران ایرانی در ساختار مسجد امام، آن را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در اصفهان تبدیل کرده است؛ هر ساله میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی این مکان تاریخی را بازدید می‌کنند.

طبق روایات تاریخی ساخت بنای این مسجد پنج سال طول کشید اما سالهاست که زیر تیغ مرمت روزگار می‌گذراند، اکنون به مرمت ناقص و غیر اصولی گنبد، نم کشیدن سقف شبستان طی باران های کوتاه و پراکنده اخیر هم اضافه شده است.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی اصفهان در خصوص نم کشیدگی سقف شبستان مسجد امام به خبرآنلاین گفت: نم و رطوبت در همه آثار تاریخی هست.

پیگیری از وزارت میراث فرهنگی برای مرمتهای مسجد امام

شهرام امیری ادامه داد: میراث فرهنگی اصفهان در حال پیگیری برای بودجه ای از وزارتخانه برای مسجد امام است که رقم بالا و خوبی است اگر تخصیص داده شود به مرمت این بنا اختصاص داده می‌شود.

وی ابراز کرد: در صورت تأمین این بودجه طرح مطالعاتی کاملی روی مسجد امام انجام می شود؛ همچنین مرمت های اضطراری و مرمت پشت بام ها را انجام می دهیم تا مسجد جامع عباسی اصفهان در چندسال آینده مشکلی نداشته باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1842218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =