استاندار همدان گفت: به دنبال آن هستیم بیش از ۹۲۹ اثر باستانی همدان را که در نوع خودشان کم‌نظیر و یا بی‌نظیر هستند در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.




به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در نشست با رئیس بنیاد ایران شناسی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: اگر بخواهیم از قدیمی‌ترین شهرهای ایران نام ببریم باید به شهر همدان اشاره کنیم و طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی همدا،ن ستون فقرات تمدن بشری است.

وی با اعلام اینکه از ابتدا در این شهر سکنه وجود داشته است، خاطرنشان کرد: از جمله اسناد معتبری که این گفته را به اثبات می‌رساند می‌توان به هگمتانه اشاره کرد که مقدمات جهانی شدن این بنای ارزشمند فراهم شده است که در آبان سال آینده به پایان می‌رسد.

استاندار همدان ضمن اشاره به این موضوع که سرشت ایرانی‌ها سرشتی پاک است، اظهار داشت: نهاد و سرشت ایرانیان پاک بوده و ایرانیان هیچ‌گاه بت‌پرست نبوده‌اند و تشیع که یکی از مکاتب ناب اسلامی است در همین جا رشد پیدا کرده و چقدر با ظرافت و هوشمندانه این کار انجام شده است.

قاسمی فرزاد با بیان این نکته که استان همدان دارای آثار تاریخی فراوانی است، تصریح کرد: آن چیزی که ما در همدان به دنبال آن هستیم ثبت آثار باستانی همدان است که بیش از 929 اثر هستند که هر کدام در نوع خودشان کم‌نظیر و یا بی‌نظیر هستند که با استقرار دفتر بنیاد ایران‌شناسی در استان شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه خواهیم بود تا از این طریق بتوانیم آگاهی‌سازی‌های مدنظر را در زمینه‌های ذکر شده داشته باشیم.



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1841495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =