نگاه نوآورانه در صنعت لازمه تمدن سازی است/افتتاح مرکز فن‌آوری و نوآوری در دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه منجر به دستاوردهای اقتصادی و صنعتی خوبی برای کشور می شود و این امر با توجه و عزم و اراده در حمایت از دانشجویان مستعد و دارای ظرفیت علمی و پژوهشی و حمایت از این سرمایه های کشور محقق می شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در آیین افتتاح مرکز فن آوری و نو آوری در این دانشگاه اظهار کرد: ۸۰ پایان نامه پذیرفته شده و ۱۵۰ پایان نامه بارگزاری شده با موضوع صنعت در دست داریم.

وی افزود: همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه منجر به دستاوردهای اقتصادی و صنعتی خوبی برای کشور می شود و این محقق نخواهد شد مگر در توجه و عزم و اراده در حمایت از دانشجویان مستعد و دارای ظرفیت علمی و پژوهشی و حمایت از این سرمایه های کشور و آینده سازان این مرز و بوم.

هرسیج ادامه داد: صنعت فولاد و دانشگاه اصفهان ماهیت ملی، منطقه ای و بین المللی دارند و فعالیت‌های فناورارنه دانشگاه اصفهان بر اساس رویکرد اصلی این دانشگاه که «جامعه محوری و تمدن سازی» است معطوف به حل نیازهای جامعه است.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه، بخشی از ظرفیت اکوسیستم کشور در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی هستند که با تعامل مناسب می توان بهره برداری خوبی داشته باشیم، تصریح کرد: بیش از ۱۴۰۰ طرح تمام شده در دانشگاه های کشور داریم و عموم تعاملات فولاد با دانشگاه ها ناظر بر بهره برداری بوده است.

وی ادامه داد: براساس رویکرد جامعه محور در دو سال اخیر، تمامی فعالیت‌های علمی، آموزی و پژوهشی دانشگاه اصفهان، بر اساس نیازهای جامعه شکل گرفته است و دانشگاه به‌دنبال گره گشایی از مسائل روز جامعه و صنعت است و برنامه ریزی برای تخصیص فرصت های مطالعاتی معطوف به حل مسائل کشور انجام شده است.

هرسیج تاکید کرد: با همکاری صنایعی هکچون فولادمبارکه در تلاش هستیم برای استفاده از تمامی ظرفیت های دانشگاهی، هسته های فناور، شرکت های دانش بنیان را شناسایی و اضافه کنیم و اصفهان را به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کنیم.

وی گفت: آمارها گویای این است که فولاد مبارکه در تعامل با دانشگاه های کشور و استان اصفهان جز بهترین و پیشروترین صنایع است.

گفتنی است در این برنامه با حضور محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، مرکز نوآوری این شرکت در دانشگاه اصفهان افتتاح و همچنین رویدادهایی همچون »دمودی»، «هم‌گرا»، «هم‌مسیر» «عصرانه کارآفرینی»، «ترنج» و ... برگزار شد تا تعامل مؤثری بین اساتید،دانشجویان و مدیران فولاد مبارکه صورت گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1839933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =