مقدمات دائمی شدن دبیرخانه جشنواره شعر طنز چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به وجود ظرفیت‌های ادبی استان در حوزه طنز و امکان‌ معرفی‌ تعداد بیشتری از نام‌آوران‌ این حوزه به فضای ادبی کشور گفت: شرایط دائمی‌ شدن دبیرخانه جشنواره شعر طنز استان در شهرستان کیار پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، حجت الله شیروانی در آیین پایانی هفتمین‌ جشنواره شعر طنز این استان افزود: تجربه موفق برگزاری هفت دوره جشنواره شعر طنز استان و همچنین برپایی دیگر رویدادهای ادبی حوزه طنز در چهارمحال و بختیاری نشان‌دهنده‌ ظرفیت‌های‌ قابل توجه‌ای‌ است که می‌توان با دائمی‌ شدن دبیرخانه جشنواره استانی، شرایط مناسب‌تری‌ را برای نمود آن‌ فراهم کرد.

وی برنامه‌ریزی برای تداوم جشنواره‌های‌ ادبی و افزایش سطح کیفی آن‌ها را متذکر شد و گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی حلقه مفقوده رویدادهای ادبی استان است که تلاش خواهد شد این حلقه با همراهی دیگر نهادها و دستگاه‌های‌ مرتبط به جریان رویدادهای‌ فرهنگی‌ بپیوندد.

شیروانی یادآور شد: برپایی کارگاه‌ها با حضور تمامی افراد صاحب اثر در یک جشنواره‌ ادبی می‌تواند به غنی‌ شدن آثار از نظر محتوایی و دانشی کمک کرده و کیفیت تولید اثر را افزایش دهد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به برنامه‌ریزی برای برپایی دیگر جشنواره‌های‌ ادبی در شهرستان‌های‌ این استان هم اشاره و تصریح کرد: مقدمات برگزاری جشنواره‌های شعر داوار و شعر و داستان بومی و محلی یلدا فراهم شده است‌ و به زودی جشنواره شعر تمداربیت‌ و شاهنامه‌خوانی لردگان هم احیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ و هنر، جوامع را به پاسداشت انسانیت و پاسداری از معنویت نزدیک می‌کند، گفت: ادبیات هیچ‌گاه به اتفاقات‌ و وقایع بی‌تفاوت نبوده و رویدادهای ادبی هم فرصتی برای توجه بیشتر به ارزش‌های اخلاقی و ابعاد وجودی انسانیت است.

شیروانی به وقایع تلخ غزه و فلسطین اشاره کرد و افزود: در مکانی شریف با نام قدس، انسان‌هایی‌ انسان‌نما به بدترین شکلی که در مخیله هم نمی‌گنجد در حال از بین بردن افراد بی‌گناه هستند و در این وقایع، به معنای حقیقی انسانیت زیر سوال‌ رفته‌ است و این موضوع نشان می‌دهد که همچنان باید برای گسترش فرهنگ و هنر به عنوان یک نیاز اساسی برای رسیدن به مفاهیم حقیقی انسانیت تلاش کرد. شهرستان کیار آمادگی میزبانی از رویدادهای فرهنگی و هنری استانی را دارد فرماندار شهرستان کیار هم در بخش دیگری از این آیین گفت: این شهرستان از ابتدای امسال‌ تاکنون میزبان جشنواره‌های‌ مختلفی همچون جشنواره انگور و شعر طنز بوده و این ظرفیت‌ را دارد که برپایی دیگر رویدادهای فرهنگی‌ و هنری را برعهده بگیرد.

سید شجاع زیلابی به حضور گروه نمایشی این شهرستان در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی هم اشاره و تصریح کرد: هنرمندان کیار در اجرای عملیاتی برنامه‌های متنوع فرهنگی پیشقدم‌ هستند.

وی در ادامه شاعر بودن را لطف الهی خواند و افزود: این‌ عنایت پروردگار شامل همه افراد نمی‌شود و کسانی که در این جایگاه قرار می‌گیرند افرادی‌ خاص و دارای‌ روح و قلب پاکی‌ هستند که می‌توانند کلمات را به شکلی وزن‌دار و با مفهوم کنار یکدیگر قرار دهند.

زیلابی‌ یادآور شد: آنکه در ورطه طنز به نظم‌ می‌پردازد هم هنری‌ بالاتر از شاعری دارد و نگاه نقدگونه وی شنیدنی‌تر است.

گفتنی است، در هفتمین جشنواره شعر طنز چهارمحال و بختیاری، زهرا علیدوستی، احمد رفیعی وردنجانی، حیدر استکی‌ به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و شعر طنز تقی‌ زحمتکش‌ شایسته تقدیر شناخته شد.

آیین پایانی این جشنواره با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان در شهر شلمزار برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1839783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =