ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران در دستور کار قرار گرفت

دیجیاتو نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد ارائه اینترنت ماهواره‌ای در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد. به گفته زارع‌پور، این امر نیاز به یک کنسرسیوم منطقه‌ای دارد که آن‌ها درحال مذاکره و رایزنی با سایر کشورها هستند.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت اینترنت ماهواره‌ای ملی در برنامه‌های بلندمدت آن‌هاست: «اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های خودمان برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنیم، در دستور کار سازمان فضایی است؛ منتها این کار باید با کمک سایر کشورها انجام شود.»

او تأکید کرد اینکه کشوری بخواهد برای خود منظومه‌ای راه بیندازد تا از طریق آن به مردم اینترنت ارائه دهد، نیاز به کنسرسیوم منطقه‌ای دارد؛ چرا که چنین اقدامی در کوتاه‌مدت اقتصادی نیست. به گفته زارع‌پور، آن‌ها در این زمینه درحال رایزنی و مذاکره با سایر کشورها هستند.

وزیر ارتباطات بار دیگر اظهار داشت از حضور و فعالیت ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای در کشور استقبال می‌کند، منوط به اینکه قواعد سرزمینی ایران را بپذیرند: «اتحادیه بین‌المللی مخابرات، درواقع هیئت مقررات رادیویی جهانی، ملزم کرده است که بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای دنیا حتماً برای ارائه خدمات در جمهوری اسلامی ایران مجوز بگیرند. ما برای آن‌ها نامه می‌نویسیم و از آن‌ها دعوت می‌کنیم که با فعالیت مبتنی بر قواعد ما، از حضورشان استقبال می‌کنیم

گفتنی است سال گذشته «حسن سالاریه»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران تأکید کرد در برنامه ۱۰ ساله فضایی، مسیر کاملاً مشخصی درباره منظومه ماهواره‌های اینترنت دیده شده است: «این برنامه درحال‌حاضر در فاز امکان‌سنجی است و پس از تکمیل این فاز، ماهواره‌های منظومه حداقلی narrow band یا به‌اصطلاح IOT (اینترنت اشیا) داریم و پس از آن به سراغ broadband و اینترنت می‌رویم.»

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1837311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • استار IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    63 27
    فکر کنم اشتباه تیتر زدین.منظورشون ارائه فیلتر‌ینگ‌ برای اینترنت ماهواره ای بوده
    • عین RU ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      مگه خود آمریکا فیلترینگ نداره؟ این تازه آمریکا ست باقی کشور ها که بماند
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    41 14
    آدم فقط میدونه بخنده یا گریه کنه
  • علی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    48 18
    اینترنت ایران چه ماهواره ای باشد چه سیم کارتی همراه با فیلترینگ است پس فرقی ندارد این یا آن
    • علی US ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      11 0
      اینترنت ماهواره ای هر وقط قابل دریافت توسط موبایلها باشد صد در صد کشوری بجز صاحبش که زیر نظر آمریکا هست هیچ مانعی نخواهد داشت که بیاد اجازه فیلترینگ را به شبکه ماهواره ای بدهد محاله.
    • علی US ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      3 0
      اینترنت ماهواره ای هر وقط قابل دریافت توسط موبایلها باشد صد در صد کشوری بجز صاحبش که زیر نظر آمریکا هست هیچ مانعی نخواهد داشت که بیاد اجازه فیلترینگ را به شبکه ماهواره ای بدهد محاله.
  • ناشناس IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    37 2
    دادا ما از دست شما داریم پناه میبریم به اینترنت ماهواره ای اونوقت میگید در حال رایزنی هستیم.خخخ
  • ناشناس IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    21 1
    عیسی جان،نکن،زشته،بده،شوآف خوب نیست، همه چیز که صندلی نیست.اسپیس ایکس با تکنولوژی آمریکایی و میلیارد ها دلار سرمایه و حمایت اشخاص و دولت فدرال و... تونسته به این مرحله برسه، تو اوضاع وانفسا و تورم ۵۰ درصدی از منظومه ماهواره ای حرف میزنی؟شما پاتو رو سیم بردار همین فیلترینگ هم قطع نکن،مابقی پیشکش.
  • بهروز DE ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    13 0
    حیفه این اینترنت بیاد بعد فیلتر بشه نیاد بهتره
  • Saman IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    1 13
    با سلام چرا بعضی ها پرت و پلا میگن یعنی الان در ایران اینترنت فیلتره این تقریبا با دروغ هیچ فرقی نداره کجای دنیا این همه به فیلتر شکن و پروکسی دسترسی دارن که ایران و ایرانی داره و دوم کجای دنیا این همه اینترنت در دسترسه بدون محدویت حالا. یه عبارتی زدن برای خالی نبودن وگرنه اینترنتی که با پروکسی (پراکسی)و یه فیلتر شکن دو زاری بیاد بالا بهش فیلتر نمیگن مردم خودشونو گذاشتن سرکار با اینترنت فیلتر کجاش فیلتره حداقل بنویسید ما هم بدونیم یا اینکه اگه نمیدونید برید و از قوانین بسیار سخت اروپا و آمریکا درس بگیرید که در استفاده از فیلترینگ مجازات میشوند با تشکر از دوستان رسانه
  • US ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    7 0
    اینم فاز ایلان ماسک برداشته تو اصلا تا حالا یه بادبادک هوا کردی