برگزاری جلسه قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرکرد

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای قرارگاه سپهبدپاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی با موضوع جوانی جمعیت و پایداری خانواده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ سردار علی افضلی جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این جلسه با تقدیر از فعالیت اعضای قرارگاه گفت: بایستی مشکلات مختلف اعم در مسیر جوانی جمعیت و پایداری خانواده احصاء، مورد بررسی و برای حل آنها راهکار های لازم اندیشیده شود.

سردار افضلی افزود: باید برای حمایت از زنان خانه دار نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود و برای کاهش آمار طلاق، افزایش ازدواج و پایین آوردن سن ازدواج به زیر 25 سال بیش از پیش تلاش گردد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه این جلسه گفت: قرارگاه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شده تا وضعیت کارگروه جوانی جمعیت و پایداری خانواده را بررسی کند.

گاظم کبیری افزود: در این قرارگاه، میزان اجرای قانون جوانی جمعیت و فعالیت ها و اقدامات دستگاه های مختلف سنجیده می شود و کم و کاستی ها بررسی می گردد.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امروز سومین جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در استان تشکیل شده تا ان شاءالله بتوانیم در راستای افزایش جمعیت استانمان اقدام خوبی انجام دهیم.

دکتر علی احمدی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان هم در حاشیه این جلسه گفت: در قرارگاه پایداری خانواده و حمایت از جوانی جمعیت، برنامه های مختلفی تدارک دیده شده، یکی از برنامه ها غربال گری افراد ناباور هست که ما توانستیم در سطح استان چهارمحال و بختیاری سه هزار و 602 زوج ناباور را شناسایی و آنها را برای درمان ارجاع دهیم.

احمدی با اشاره به بروز بحران جمعیت در سالهای آینده و حرکت به سمت ساختار سنی سالمندی در کشور، افزود: حمایت و پشتیبانی خوب قانون به تنهایی کفایت حل بحران جمعیت را نمی دهد، ما بایستی با اقناع سازی مردم، فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و همچنین با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و ایفای نقش توسط دستگاه های اجرایی بتوانیم با این مشکل مقابله کنیم .

وی گفت: اگر به همین وضع پیش برویم، در سنوات آتی مراقبی برای افراد سالمند در خانواده ها نخواهد بود و سالمندان با مشکل جدی مواجه می شوند و این است که ما بایستی همه با هم مشارکت کنیم تا این بحران شود.

این جلسه به صورت ارتباط تصویری با شهرستان های مختلف استان چهارمحال و بختیاری در سالن جلسات ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1836411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =