قالیباف خطاب به مقامات آمریکا: شیطنت نکنید /شکست اسرائیل ترمیم ناپذیر است /نتانیاهو به ذلت خواهد افتاد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت حتماً هزینه دارد اما هزینه تسلیم به مراتب بیشتر از مقاومت است. هزینه تسلیم به معنای باج دادن و ربا گرفتن و ربا دادن است و انتهای مسیر سازش، ورشکستی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت سربلندی و پیروزی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ۱۴۰۲ که از ساعت ۹ صبح امروز( شنبه) در تهران و همزمان با سراسر کشور برگزار شد، سخنرانی کرد.

اهم اظهارات او را به نقل از تسنیم، ایرنا، ایسنا و مهر بخوانید؛

*بدون شک تاریخ همه ملت‌ها، اقوام و ادیان پر از نقاط فراز و نشیب بوده است و ما هم در ایران اسلامی و در نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) از این مناسبت‌ها مانند ۱۳ آبان داریم.

*آمریکایی‌ها همواره در طول تاریخ در همه شرایط در مقابل امنیت ملی و منافع ملی و پیشرفت کشور ما ایستاده و دست به توطئه، جنگ و کودتا زدند. تاریخ به این موضوع شهادت می‌دهد. اما ما بر اساس باورها و سنت های الهی در برار آنان مقاومت کردیم. آن‌ها به دنبال این هستند تا قدرت بازدارنده ما و پیشرفت کشور در حوزه های مختلف را بازدارند.

* حضرت امام در سال ۱۳۴۳ سخنرانی تاریخی در قم داشتند و در آن زمان فرمودند که رئیس جمهور آمریکا بداند منفورترین افراد دنیا نزد مردم ایران است و تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است و اسرائیل هم از آمریکاست و این سخن برای ۶۰ سال قبل است. امام خمینی (ره) را در آن زمان تبعید کردند و این موضوع نشان‌دهنده نگاه عمیق حضرت امام به آمریکا و شناخت عمیقی بود که به آمریکا داشتند.

*آمریکا به دنبال آن بود که اتفاقات ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ این موضوع و شیطنت را تکرار کند. اینها همه نشان دهنده خوی استکباری و ظلم آمریکاست. همه بدبختی‌های امروز در دنیا ریشه در خوی حیوان صفتی دولتمردان آمریکا دارد و تاریخ از گذشته تاکنون این موضوع اثبات می‌کند.

*{ با شیطنت‌آمیز توصیف کردن اقدامات و عملکرد آمریکایی‌ها خطاب به مقامات آن‌ها}: آمریکا، شیطنت نکن.

*مقاومت برای امروز نیست و از ابتدای نهضت مبتنی بر اسلام و باورهای مبتنی بر اهل بیت اساس و چارچوب حرکت ملت ایران، امت اسلامی و همه آزادی خواهان جهان بوده است. همیشه آمریکا و اذنابش از جمله اسرائیل و انگلیس به دنبال ظلم و جنایت در کشور ما بوده‌اند.

*آمریکایی‌ها همیشه و در هر شرایطی مقابل منافع ملی و پیشرفت و استقلال ما ایستادند، کودتا و جنگ کردند و تاریخ شهادت می‌دهد که آنان این اقدامات را انجام دادند و ما ایستادگی کردیم. آنان می‌خواهند ما را از قدرت بازدارندگی و پیشرفت بازبدارند. مقاومت اهل هوشمندی، حساب و کتاب و تدبیر است.

* تدبیر، حساب و کتاب و شجاعت داریم و امیدمان به خداوند است. آن‌هایی که امروز به طرفداری از فلسطین ایستاده‌اند، لزوماً ایدئولوژی آنان شبیه ما نیست اما آنها هم در مقابل ظلم می‌ایستند. مقاومت حتماً هزینه دارد اما هزینه تسلیم به مراتب بیشتر از مقاومت است. هزینه تسلیم به معنای باج دادن و ربا گرفتن و ربا دادن است و انتهای مسیر سازش، ورشکستی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت سربلندی و پیروزی است.

* طوفان الاقصی مبانی طرح‌ریزی را جابجا کرد و با صراحت عرض می‌کنم که همه کسانی که مسائل ژئوپلتیک را دنبال می‌کنند حرف از نظم نوین جهانی می‌زنند و این حرکت طوفان‌الاقصی معادلات این نظم جهانی و عوامل محاسباتی آن را در سطح جهانی جابجا کرد و هرگز رژیم صهیونیستی با هر اقدامی که بکند، نمی‌تواند به جای خود برگردد

*عملیات طوفان الاقصی یک نمونه عملی از مقاومت بود. این عملیات یک نقطه عطفی بود و تاریخ را جا به جا کرد.

*از آغاز جنگ جهانی اول انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند که این حرکت و این جرثومه فساد و ناامنی را در فلسطین پایه گذاری کنند، این مسیر طی شد و سال ۱۹۴۸ انگلیسی‌ها در شورای امنیت این رژیم را به رسمیت شناختند و ۷۵ سال است که شیطنت‌های آنان ادامه دارد و نشان دادند که یک ارتش مقتدر، جامع و کامل هستند و در دکترین نظامی خود نشان دادند که آنچنان بر اطلاعات سوار هستند که همه چیز را در هر جایی کنترل می‌کنند. رژیم صهیونیستی همیشه از حمایت‌های خارجی برخوردار بود و مدعی جنگ پیش‌دستانه بود و نبرد را به خارج از مرزهای اشغالی می‌بردند. همه حرف آن‌ها از امنیت داخلی‌شان بود، به قدرت بازدارندگی خود افتخار می‌کردند و به گنبد آهنین خود می‌نازیدند. این موارد نقاط قوتی بود که رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال برای خود ترسیم کرده بود.

* سید ما شب گذشته گفت دیگر فقط من نیستم که می‌گویم رژیم صهیونیستی یک خانه عنکبوتی است، امروز همه دنیا فهمید این‌ها یک خانه عنکبوتی هستند. امروز با بمب‌های آن‌چنانی کودکان و زن و بچه‌ها را به شهادت می‌رساندند. این قدرت است؟ این کارها اوج رذالت و درماندگی است. رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بداند که هر اتفاقی بیفتد، این نقطه عطف معادلات تغییر نمی‌کند و طبق گفته رهبر انقلاب هرگز این شکست ترمیم پذیر نیست.

* نتانیاهو بداند که قربانی این حوادث خواهد بود و به بدبختی و ذلت خواهد افتاد و همه این را خواهیم دید. مقصر اصلی همه این جنایت‌ها را به طور روشن و مشخص، آمریکای جنایتکار می‌دانیم و همه این جنایات با دستور و حمایت آمریکا انجام می‌شود. حرف خبیثانه رئیس‌جمهور آمریکا در سفر اول خود به تل‌آویو بعد از عملیات طوفان الاقصی را فراموش نمی‌کنیم؛ وقتی که دو شیطان همدیگر را در آغوش گرفتند، گفت اگر تا امروز اسرائیل هم نبود، ما لازم داشتیم اینجا یک کشور اسرائیل ایجاد کنیم.

*ایران همیشه ملت آزادی خواه، دل داده به اهل بیت و اسلام بوده و است. اگر دشمنان با جنگ ترکیبی و رسانه‌ای با ما در جنگ هستند، بحث هسته‌ای بهانه است و آنان از قدرت ما هراس دارند.

* اسرائیل و بسیاری از کشورهای نزدیک به آمریکا کلاهک هسته‌ای دارند اما ما دنبال این مسائل نبوده، نیستیم و نخواهیم بود. آنان می‌خواهند با این بهانه و تحریم‌ها، جلوی پیشرفت ما را بگیرند. مهم‌ترین موضوع داخلی ما حل مشکلات اقتصادی است و مقاومت در برابر این مشکلات اهمیت زیادی دارد و این را باید مبارزه‌ای مقدس بدانیم و خداوند وعده داده است که اگر خالصانه پیش برویم و سختی‌ها را تحمل کنیم، عزت و اجر اخروی با کسانی است که در مسیر خداوند و شهدا گام بردارند.

*ژیم صهیونیستی با بمب‌های آنچنانی کودکان و زنان و خانه‌ها را بمباران می‌کند. این قدرت است؟ این اوج پستی است. این اوج رذالت است. این اوج درماندگی است. رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بدانند هر کاری در غزه اتفاق بیفتد، این نقطۀ عطف تغییر نخواهد کرد. این شکست هرگز ترمیم‌پذیر نخواهد بود.

*مهمترین مبارزه ما در مسائل داخلی توجه به حل مشکلات اقتصادی و تلاش برای گره گشایی موضوعات معیشتی مردم است و این اقدام عین مبارزه با امریکاست و امروز باید این جبهه در اولویت کاری دولت، مجلس و همه نهادها قرار گیرد.

*باید این اقدام  را مبارزه مقدس بدانیم  و به حول و قوه الهی در این مسیر گام برداریم و سختی ها را  تحمل کنیم بدون شک، عزت دنیوی و اجر اخروی با کسانی است که در مسیر شهدا و امام شهدا و در خدمت به مردم عزیز و تحقق فرامین رهبری گام بر می دارند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1832780

برچسب‌ها