اسرائیل : تا زمانی که حماس را شکست ندهیم دست از غزه نمی‌کشیم

باشگاه خبرنگاران نوشت: یواو گالانت وزیر دفاع اسرائیل گفت که عملیات زمینی این رژیم در غزه تا زمانی که حماس را شکست دهند ادامه خواهد داشت و رویکرد جدید به این معنی است که افراد ساکن در غزه اجازه ورود به اسرائیل یا کار در آنجا را نخواهند داشت.

وزیر دفاع اسرائیل زمان پایان دادن به عملیات زمینی در غزه را منوط به شکست حماس دانست.
نشریه فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام ناشناس اسرائیلی نوشت: یواو گالانت وزیر دفاع اسرائیل گفت که عملیات زمینی این رژیم در غزه تا زمانی که حماس را شکست دهند ادامه خواهد داشت و رویکرد جدید به این معنی است که افراد ساکن در غزه اجازه ورود به اسرائیل یا کار در آنجا را نخواهند داشت.
گالانت در سخنرانی خود برای کمیته امور خارجی و دفاعی پارلمان اسرائیل (کنست) به قانونگذاران گفت که اسرائیل پس از پایان مخاصمات، دیگر مسئولیتی در قبال زندگی روزمره در نوار غزه نخواهد داشت.
به گفته این وزیر، عملیات نظامی رژیم صهیونیستی شامل سه مرحله خواهد بود که اولین مرحله بمباران هوایی سنگین است که هم اکنون در حال انجام است، همچنین مانورهای زمینی «با هدف از بین بردن عوامل عملیاتی و آسیب رساندن به زیرساخت‌ها به منظور شکست و نابودی حماس» هم در این مرحله انجام خواهد شد. مرحله دوم شامل نبردهای با شدت کمتر در محاصره می‌شود که هدف آن از بین بردن منابع مالی حماس است، این اقدام نظامی در مرحله سوم و با «ایجاد یک رژیم امنیتی جدید» در غزه پایان خواهد یافت.
فایننشال تایمز به نقل از یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده است، گفت: اسرائیل قرار نیست به عنوان بخشی از راه حل به افراد ساکن در غزه شغل بدهد. ما بند ناف را قطع کرده‌ایم، تمامی گذرگاه‌های مرزی موجود بین غزه و اسرائیل بسته خواهد شد.
امروز (شنبه) روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم یوآو گالانت، برای حمایت از حمله پیش‌دستانه به حزب‌الله با خبر شدند و از اسرائیل خواسته‌اند از انجام هر گونه حمله گسترده به حزب‌الله که این گروه قدرتمند را وارد درگیری با اسرائیل کند خودداری کنند. پیشتر هم پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از منابع مطلع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده بود که «جو بایدن» در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرده است که نگران پیوستن حزب‌الله به درگیری‌های غزه است.
به گفته مقامات فلسطینی، از زمان آغاز بمباران رژیم صهیونیستی بر غزه تاکنون حداقل ۴ هزار و ۱۳۷ نفر به شهادت رسیده‌اند. بنیامین نتانیاهو مدعی شده که حمله به غزه را تا زمانی که حماس از بین نرود، ادامه خواهد داد. سازمان ملل هشدار داده است نوار غزه با یک فاجعه انسانی رو به رو است، زیرا آب و برق این منطقه قطع شده و در پی فروپاشی سیستم‌های آب و فاضلاب، ساکنان در معرض خطر ابتلا به وبا و سایر بیماری‌های عفونی مرگبار قرار دارند.
310310
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1827662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =