علی‌اف:نشست عادی‌سازی روابط باایروان می‌تواند درتفلیس برگزار شود

مهر نوشت: رئیس‌ جمهور جمهوری آذربایجان امروز در سخنانی گفت: نشست عادی‌سازی روابط با ارمنستان می‌تواند در تفلیس برگزار شود.

به نقل از نیوز آز، «الهام علی‌ اف» رئیس‌ جمهور جمهوری آذربایجان امروز در گرجستان در سخنانی اعلام کرد که شاید نشست عادی‌ سازی روابط میان کشورش با ارمنستان در «تفلیس» پایتخت گرجستان برگزار شود.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس‌ جمهور جمهوری آذربایجان این سخنان را در کنفرانس رسانه ای مشترک با «ایراکلی گاریباشویلی» نخست‌ وزیر گرجستان اعلام کرد.

«الهام علی‌ اف» در این باره گفت: در صورت وجود چنین توافقی، نمایندگان می توانند برای نشستی دوجانبه یا سه جانبه (درباره عادی سازی روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان) به گرجستان بیایند.

این در حالیست که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود که علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر عدم شرکت الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نشست اسپانیا، وی در این رایزنی‌ها حاضر خواهد شد.

رسانه دولتی جمهوری آذربایجان اعلام کرده بود که الهام علی اف، رئیس جمهور این کشور تصمیم گرفته است در مراسمی که با میانجیگری اتحادیه اروپا در اسپانیا برگزار می‌شود، شرکت نکند.

دور جدید درگیری‌ های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و جمهوری آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1822582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =