روزنامه جمهوری اسلامی: برکناری  رئیس مجلس نمایندگان امریکا نشان دهنده این است که امریکا در کنار ضعفهایش نقطه قوت هم دارد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:در فرهنگ سیاسی معاصر، آمریکا به صفاتی از قبیل «مستکبر»، «جهانخوار»، «زیاده‌ خواه»، «متجاوز»، «استعمارگر» و... متصف است که همگی درست هستند.

امام خمینی نیز علاوه بر اینها عنوان «شیطان بزرگ» را به آمریکا دادند که اینهم کاملاً درست است. با اینحال، نباید تصور کنیم آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر، زیاده‌خواه و استعمارگر یکسره سیاهی و عیب و ایراد هستند و هیچ نقطه مثبتی در پرونده آنها وجود ندارد.

این روزها برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط هم‌حزبی‌های جمهوریخواهش به یکی از داغ‌ترین خبرها تبدیل شده است. رسانه‌های آمریکائی اعلام کردند اقدام‌ کنندگان اصلی برکناری رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا درباره این اقدام خود گفته‌اند: «کوین مک‌کارتی با هیچ حزبی صادق نبود و اگر در سمت خود باقی می‌ماند، باعث هرج و مرج می‌شد. ما رئیس مجلس نمایندگان صادقی می‌خواهیم که به وعده‌های خود عمل کند.»
مک‌کارتی، فقط 269 روز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود که در یک قرن و نیم اخیر کوتاه‌ترین زمان حضور یک رئیس مجلس این کشور در این سمت محسوب می‌شود. این اقدام که با 216 رأی مثبت در برابر 210 رأی منفی صورت گرفت، هرچند به یک زلزله سیاسی در آمریکا تشبیه شد ولی با قطع ‌نظر از دلایل اقدام‌ کنندگان، به عنوان یک نقطه قوت در کارنامه مجلس نمایندگان آمریکا و بطور کلی در تاریخ سیاسی این کشور به ثبت رسیده است.
چه بخواهیم و چه نخواهیم، حتی تمام کسانی که با آمریکا مخالف هستند هم این واقعه را نشانه‌ای از استقلال مجلس نمایندگان آمریکا می‌دانند و می‌گویند آمریکا در کنار تمام ضعف‌هایش این قوت‌ها را هم دارد.
آنچه از کشورهای اسلامی به ویژه آنها که با نام و عنوان دینی حکمرانی می‌کنند انتظار می‌رود اینست که در برخورداری از این قبیل نقاط قوت، پیشتاز باشند. مجالس، دولت‌ها و تمام ارکان حکمرانی در نظام‌های حکومتی منتسب به اسلام باید مظهر آزاد اندیشی و استقلال باشند.
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1821696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =