۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴

اسفند سال پیش وزیر نیروی دولت دهم پس از چندماه پر التهاب نفسی راحت کشید اما نمی دانست 8 ماه پس از این آرامش باز هم باید همان ماه های پر التهاب را البته با رنگ و لعابی دیگری سپری کند.

آذرجزایری: مجیدنامجو که در اسفند سال گذشته بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان توانست مجلس را متقاعد کند که برای بار دوم به وی رای اعتماد دهند این روزها در تلاش است تا برای سومین بار باز هم به مجلس نشینان ثابت کند که مشکل وزارت نیرو کمبود منابع مالی است و نه نحوه مدیریت وی!(متن خبر رای اعتماد مجدد نامجو در اسفندگذشته)
اگرچه هنوز استیضاح وی اعلام وصول نشده و هفته آینده روزهای سرنوشت سازی برای مجید نامجو رقم خواهد خورد اما این روزها برخی از مدیران نیرویی در تلاشند تا در حد توان از مدیریت وی دفاع کنند.در این میان نامه فتاح وزیر نیروی دولت نهم از برجسته ترین این دفاعیات بود.
برهمین اساس است که وقتی از پرویز فتاح سوال می شود که علت دفاعت از وزیر فعلی نیرو چه بود؟احرف زدن از روی انصاف را دلیلی موجه برای این اقدام خود می داند.(متن نامه وزیر نیروی دولت نهم در دفاع از نامجو)،(پاسخ فتاح به علت انتشار این نامه)
به هرحال در شرایط فعلی آنچه بیشتر نگران کننده است تکرار سرنوشت وزارت نفت برای نیرو ست. چراکه فراتر از آنکه برکناری وزیر پیشین نفت کاری درست بوده یا نه آنچه در شرایط فعلی مهم جلوه می کند بلاتکلیفی است که ناشی از شایعات تغییرات اصلاحی در این وزارتخانه حساس کشور  فراگیر شده است.(وزیر نیرو برای دومین بار استیضاح می شود؟)
در شرایط فعلی نیز این نگرانی تشدید شده که در صورت برکناری مجید نامجو و نشستن وزیری دیگر بر این مسند،بلاتکلیفی در وزارت نیرو نیز رسوخ کند که در اینصورت اگر بلاتکلیفی ها در نفت پس از دو سه سال نمایان شود در نیرو ظرف کوتاه ترین زمان نشان داده می شود چرا که عملکرد وزارت نیرو با زندگی روزانه مردم گره خورده است.
در این بین هنوز مشخص نیست استیضاح این وزیر دهمی اعلام وصول خواهد شد یا خیر اما آنچه در حال حاضر نمایان است عدم رضایت هیات رئیسه مجلس با اعلام وصول این استیضاح است. شاید دلیل این باشد که در هفته گذشته با دعوت وزیر نیرو به کمیسیون اصل 90 از وی خواسته شده تا آخر این هفته میزان بدهکاری به پیمانکاران اعلام شود. روز چهارشنبه نیز معاون وزیر نیرو در امور برق از پرداخت بدهی پیمانکاران خرد خبر می دهد.
دراین بین برخی از بهارستانی ها بر عدم مدیریت مناسب مجید نامجو اصرار دارند که این امر بیشتر به نحوه مدیریت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بر می گردد.دراین بین این گمان تشدید شده که در صورت اعلام وصول استیضاح نامجو معاونت آب وی استعفا دهد تا همانند استعفای معاون وزیر اقتصاد،نامجو را از احتمال برکناری نجات دهد.(ضرب العجل مجلس برای پرداخت بدهی ها)
به هرحال در شرایط فعلی باید منتظر نظر بهارستانی ها بود تا دید حرف فتاح می تواند آنان را قانع کند که مشکل اصلی وزارت نیرو کمبود منابع مالی است و یا بهارستانی ها با اصرار بر عدم مدیریت مناسب وزیر نیرو وی را از سمت خود عزل می کنند.

/221

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =