تشدیدحملات سایبری فرود هواپیماها در فرودگاه بن‌گوریون را مختل کرد

مهر نوشت: مقامات فرودگاهی رژیم صهیونیستی اذعان کردند که به دلیل تشدید حملات سایبری علیه فرودگاه‌های این رژیم، عملیات فرود هواپیماها به طور جدی مختل شده است.

به نقل از وبگاه العربی الجدید، رسانه‌های عبری از مختل شدن فرود هواپیماها در فرودگاه بین المللی بن گوریون (در نزدیکی تل آویو) به دلیل تشدید حملات سایبری خبر می‌دهند.

روزنامه یسرائیل هایوم امروز چهارشنبه در این باره در گزارشی نوشت: بسیاری از هواپیماهایی که به مقصد فرودگاه بن گوریون در حال پرواز بودند، طی روزهای اخیر به دلیل تشدید حملات سایبری مجبور تغییر مسیر خود و فرود در دیگر فرودگاه‌ها شده‌اند.

بنابراین گزارش، علت اصلی این رخداد تشدید حملات سایبری علیه سیستم‌های ناوبری به ویژه سامانه GPS فرودگاه بن گوریون بوده است که عملیات فرود هواپیماها در این فرودگاه را به طور کلی مختل کرده است.

بنابر اعلام منابع عبری، حملات شدید سایبری اخیر منبعی نامعلوم دارد اما به نظر می رسد که از کشورهای خارجی علیه اسرائیل انجام می شود.

بنابراین گزارش، در روزهای اخیر بسیاری از ساکنان مناطق اطراف فرودگاه بن گوریون به دلیل افزایش صداهای ناهنجار هواپیماها شکایاتی را مطرح کرده اند.

براین اساس، علت اصلی افزایش صداهای ناهنجار هواپیماها به اختلال در روند فرود آنها مرتبط است، چون خلبانان این هواپیماها مجبورند در آستانه فرود مسیر خود را تغییر داده و فرودگاه دیگری را به عنوان مقصد انتخاب کنند.

به نوشته یسرائیل هایوم در ماه‌های اخیر حملات سایبری موجب اختلالات شدید در سامانه های ناوبری رژیم صهیونیستی مبتنی بر GPS شده است، تا جایی که آنها مجبور به استفاده از سامانه های جایگزین شده اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که برخی منبع این حملات را سامانه جنگ الکترونیک روسیه که در سوریه و شرق مدیترانه مستقر هستند، می دانند.

بنابراین گزارش، این حملات در شرایطی علیه فرودگاه بن گوریون شدت گرفته که این فرودگاه همواره مملو از انبوهی از مسافران است که در ایام اعیاد یهودی شمار آنها به ۱۰۰ هزار نفر در هر روز می رسد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1815612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =