درخواستی که وزیر پیشین اطلاعات برای ماندن «مهاجرانی» داشت/ گزارش‌های جدید به آیت‌الله هاشمی درباره انگلیس

مرحوم آیت الله هاشمی در بخشی از خاطرات خود به گزارش علی یونسی، وزیر اطلاعات وقت از محدود کردن کارهای اقتصادی این وزارتخانه و منضبط کردن ماموران و سفر سرمدی [معاون سابق وزارت امورخارجه] به انگلستان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در بیست و سوم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است.


[آقای علی یونسی] وزیر اطلاعات آمد. گزارشی از اقدامات خود در مورد محدودکردن کارهای اقتصادی و بازرگانی وزارت و نیز منضبط کردن مأموران در برخورد با مردم را داد و ضمن اعلام منفعل بودن وزارت و کم‌کاری در خصوص برخورد با ضدانقلاب، ضربه خوردن وزارت در مسئله قتل‌ها و نیز اثر کارهای سابق را عامل آن معرفی کرد و گزارشی از برنامه‌ریزی برای برخورد با منافقان داد و از من خواست که نقش تاریخی همیشگی‌ام را در وزنه تعادل کشور تجدید کنم و گفت، نیروهای چپ، اکنون اعتراف می‌کنند که در برخورد با شما، اشتباه استراتژیک کرده‌اند و کیفر آن را دیده‌اند و گفت، افرادی مثل آقای [سیدمحمدعلی] ابطحی، [رئیس دفتر رئیس‌جمهور] و دوستانش، نمی‌گذارند آقای [سیدمحمد] خاتمی، طبق روحیه متعادل خود عمل کند و باید آنها را جدا کرد و نیز آقای [عطاءالله] مهاجرانی [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، نباید بماند. خواست، برای رفع اختلافات وزارت [اطلاعات] با قوه قضائیه که اکنون در وضع بدی است، کمک کنم.

بازداشت یک نماینده مجلس در امارات به اتهام داشتن مواد مخدر /ماجرای سوءقصد به آیت الله هاشمی چه بود؟

آقای [مرتضی] سرمدی [معاون سابق وزارت امورخارجه] آمد. عازم انگلستان است، برای سفارت و گفت، اخیراً انگلیسی‌ها نسبت به چند ماه قبل سردتر شده‌اند و حاضر نیستند، در همکاری‌های جدی با ایران وارد عمل شوند؛ شاید به خاطر اینکه اعتمادی به پیشرفت به اصطلاح اصلاحات ندارند و فشار می‌آورند که سقف محدودکننده پرسنل سفارت‌شان برداشته شود که ایران نمی‌پذیرد؛ معاون وزیر بوده و تنزل داده شده است.

دکتر [محمود] گلزاری [روان‌شناس] آمد. نکاتی از روان‌شناسی دربارۀ حَسَد گفت؛ برای بحث‌های خطبه جمعه. تا ساعت پنج‌ونیم بعدازظهر، کارها را انجام دادم و به سوی مشهد پرواز کردیم. عفت و جمعی از همراهان او و محافظان، همراه بودند. آقای [عباس واعظ] طبسی [نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس‌رضوی]، [آقای محسن مهرعلیزاده] استاندار و [آقای سیدمهدی عبادی] امام‌جمعه و مسئولان استان، در فرودگاه مشهد استقبال‌ کردند. با مصاحبه‌ کوتاهی به حرم رفتیم. بعد از نماز مغرب و عشا، به زیارت رفتم و پس از شام، مقداری دربارۀ علت عدم توفیق منطقه ویژه اقتصادی سرخس مذاکره کردیم و از استاندار، سؤالاتی دربارۀ اوضاع استان کردم .

۲۷۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1813341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =