آماری مخوف از تلفات و خسارات طوفان ویرانگر شرق لیبی

مهر نوشت: منابع محلی لیبیایی آماری مخوف از تلفات و خسارات وارده به شرق لیبی به دنبال وقوع طوفان دنیل و سیل، ارائه دادند.

به نقل از الجزیره، سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد: دستکم سی هزار نفردر شهر درنه به سبب طوفان دنیل و سیل آواره شده اند.

سخنگوی این سازمان بیان کرد: آمار قربانیان سیل در لیبی به طور حتم طی روزهای آتی افزایش پیدا خواهد کرد. ما همبستگی مردمی قابل توجه در کمک به فاجعه زدگان را شاهد بودیم. ما خواهان تلاشهای متحد در سطح منطقه ای و بین المللی برای کمک به لیبی هستیم.

وی افزود: شمار آوارگان ناشی از سیل در شهر البیضاء سه هزار نفر است و در بنغازی ۴۱۰ خانواده آواره شده اند.

از سوی دیگر مسئول هلال احمر شهر البیضاء هم به الجزیره گفت: بسیاری از ساختمانها به علت سیل ویران شده و تلفات زیادی داریم. برخی محله ها در شهر درنه به علت سیل کاملا محو شده اند. فاجعه در شهر درنه بسیار فراتر از توان مقامات محلی است.

وی از اقدامات فوری برای بیرون کشیدن اجسادی که در همه مناطق شهر درنه پراکنده هستند، خبر داد و گفت: راهها میان شهرهای شرق لیبی قطع شده است که این مانع از امدادرسانی می شود.

این در حالی است که یک مقام لیبیایی اعلام کرد که همه بنادر شرق لیبی که به دنبال طوفان دنیل بسته شده بود، فعالیت خود را از سرگرفتند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1812989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =