بازتاب پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای ایران در مجله اخبار هسته‌ای جهان در لندن

‏ ایسنا نوشت: گزارش سازمان انرژی اتمی درباره پیشرفت‌های ایران در صنعت هسته‌ای در مجله «اخبار هسته‌ای جهان» انگلیس به چاپ رسید.

 در بخشی از این گزارش که به کمک سفارت ایران در لندن در این مجله به چاپ رسیده، آمده است: «متخصصان هسته ای ایران اکنون می‌توانند با استفاده از یک شبیه‌ساز راکتور کاملاً طراحی و ساخته شده توسط ایران آموزش ببینند».

اخبار هسته‌ای جهان همچننی نوشته است: شبیه‌ساز آموزش راکتور هسته‌ای توسط سازمان انرژی اتمی ایران طراحی و ساخته شده است. این شبیه‌ساز مربوط به یک راکتور آب تحت فشار دو حلقه ای (PWR) با توان حرارتی ۱۰۰ مگاوات و خروجی الکتریکی خالص ۳۰ مگاوات، با هسته ۲۱ مجموعه سوخت مستطیلی ۱۷x۱۷ و غنی‌سازی سوخت ۴.۹٪ را نشان می‌دهد. شبیه ساز بلافاصله می‌تواند سناریوهای مختلفی را برای آموزش پرسنل فنی و دانشجویان مهندسی هسته‌ای در مفاهیم اولیه ویژگی‌های عملیاتی یک نیروگاه PWR در شرایط عملیاتی عادی و همچنین در شرایط غیرعادی و اضطراری بازسازی کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1812493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    10 21
    کشوری که معیشت مردم و ناتوانی خرید یا اجاره مسکن مشکل اولشان هست و مردمی که حتی برای صرفه جویی مشکلات درمانی خود را رسیدگی نمی کنند آیا به انرِژی هسته ای نیاز دارند؟ملتی که با دنیا تعامل داشته باشد آنقدر قوی هست که نیازی به انرژی هسته ای نخواهد داشت مثل آلمان و خیلی کشورهای دیگه . مشکل و سو تفاهم مسئولین ارشد اینه که بجای سرمایه گذاری روی مغز و استعداد جوانان این مرزو بوم فقط روی انرژی هسته ای و فناوری نظامی تکه کردند و فاجعه ای بسمت کره شمالی خواهد بود وقتی مردم توسط دولتها از جهت آموزش رفاه و درامد حمایت بشن و ارزش پول ملی بالا برود حتی یک نخبه یا حتی یک مهندس و یا کشاورز کشور دیگری را وطن خودش ترجیح نمی دهد لطفا مسئولین این متن را چند بار بخوانند تا متوجه ابعاد مختلف بشوند.ملتی که از جانب مسئولین از جنبه های مختلف حمایت بشوند هر فرد جامعه تبدیل به یک سنگر داوطلب و یک نیروی ضد بیگانه خواهد شد.این ایدئولوژی را باید اول به مسئولین ارشد آموزش داد تا آنرا در کشور پیاده سازی کنند مثال چنین کشوری ژاپن است که مردم برای کشورشان فداکاری میکنند .
  • حسین IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    12 2
    اینها همه فرعیات هست تا بمب اتم نسازیم کار زیادی انجام نداده ایم.
  • محمود IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    12 3
    به امید روزی که دانشمندانی ازایران درزمینه گداخت هسته ائی به اوج خودش برسد
  • ص _ ن IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    10 0
    ایران گفت : انرژی هسته ای حق مسلم ماست / فریبکاری توسط رافائل گروسی ممنوع .