فیلم فرانسوی «تسخیرناپذیر» در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برنده جایزه بزرگ ساکورا توکیو شد.

به گزارش خبرآنلاین، این دوره جشنواره توکیو یکشنبه شب پس از 9 روز به کار خود پایان داد و درام «تسخیرناپذیر» به کارگردانی اریک تولدانو و اولیویه ناکاشه جایزه اصلی را دریافت کرد.

این فیلم بر مبنای داستانی واقعی ساخته شده و درباره یک اعیان‌زاده فرانسوی فلج با بازی فرانسوا کلوزه است که برای مراقبت از خود یک مهاجر سابقا خلافکار (عمر سی) را استخدام می‌کند.

کلوزه و سی نیز به طور مشترک جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره توکیو را دریافت کردند.

کلوتیلده موله و ژوزفین دو مووا دیگر بازیگران «تسخیرناپذیر» هستند که فیلم اختتامیه دوره اخیر جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین بود.

این فیلم سال 2012 در ژاپن اکران می‌شود. شرکت واینستین حقوق ساخت نسخه‌ای انگلیسی‌زبان از «تسخیرناپذیر» را در اختیار دارد.

جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره توکیو 2012 به «جنگلبان و باران»‌ به کارگردانی شوئیچی اوکیتا اعطاء شد که تنها فیلم ژاپنی بخش مسابقه این دوره جشنواره بود.

روبن اوستلوند برای «Play» جایزه بهترین کارگردان را برد و گلن کلوز بازیگر آمریکایی برای نقش‌آفرینی در درام قرن نوزدهمی «آلبرت نابز»‌ به کارگردانی رودریگو گارسیا برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

جایزه بهترین دستاورد هنری به طور مشترک به «کورا» ساخته دو جیایی و «تفکیک» به کارگردانی تونی کای اعطاء شد و «وقتی خوک‌ها بال دارند» ساخته سیلون استیبال جایزه فیلم منتخب تماشاگران را برد.

در بخش بادهای آسیا ـ خاورمیانه، جایزه اصلی به «متجاوز» به کارگردانی جفری جتورین کارگردان فیلیپینی رسید و فیلم‌های «آینه هرگز دروغ نمی‌گوید»، «تاتسومی» و «روبات» تقدیر شدند.

«درباره آسمان صورتی» اولین ساخته کیچی کوبایاشی جایزه بخش چشمان ژاپن را برد.

جایزه بزرگ زمین تویوتا به «آینه هرگز دروغ نمی‌گوید» ساخته کامیلا آندینی کارگردان اندونزیایی اعطاء شد که درباره تاثیر مرگ یک ماهی‌گیر روی همسر و دخترش است. این جایزه با هدف تاکید بر رابطه انسان و طبیعت در نظر گرفته شده است.

امسال در مجموع 128 فیلم در جشنواره توکیو به نمایش درآمدند و بیش از 172 هزار بلیت فروخته شد.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو 22 تا 30 اکتبر (30 مهر تا هشتم آبان) برگزار ‌شد.

«1911» به کارگردانی جکی چان و «سه تفنگدار»‌ ساخته دبلیو. اس. اندرسن فیلم‌های افتتاحیه جشنواره بودند و «مانیبال» ‌به کارگردانی بنت میلر با بازی براد پیت فیلم اختتامیه بود.

«باور داشته باش! قدرت سینما» شعار امسال جشنواره توکیو بود و برگزارکنندگان جشنواره برای حمایت از تلاش‌ها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده ژاپن برنامه‌هایی در نظر گرفته بودند.
ورایتی / 30 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =