رفیق بازی و باندبازی در چیدمان کابینه رئیسی به روایت یک اصولگرا / نیاز به آدمِ خوب باعرضه داریم نه آدمِ خوب بی عرضه!

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این انتخابت و لزوم شایسته سالاری در مجلس دوازدهم به نامه نیوز گفت: در برنامه‌های نامزدها وجه شعار غالب است در صورتی که باید برنامه‌هایی واقعی و عملیاتی ارائه دهند.

بخش هایی از اظهارات امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، را بخوانید؛

*من باور دارم ما قوانین خوب زیاد داریم اما گاهی این قوانین به دلیل سوءمدیریت و انتخاب نادرست مسئولان به نحو احسن اجرا نمی‌شوند. مردم وقتی نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند یا رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند، اولین مطالبه‌شان شایسته‌سالاری است. شایسته‌سالاری ارتباط مستقیم با توانمندی کشور دارد.

*وقتی دولتی بر اساس باندبازی و گروه‌بازی و رفیق‌بازی کابینه‌اش را چیدمان می‌کند یا نماینده‌ای که بر همین اساس به وزیری رأی اعتماد می‌دهد، در این شرایط منافع مردم در نظر نگرفته نمی‌شود.

خبر مهم مصباحی‌مقدم درباره انتخابات مجلس خبرگان

اما و اگرها درباره تایید یا رد صلاحیت سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان

* نمایندگان باید دولت را داخل ریل درست بیاورند. نمایندگان نباید اجازه دهند دولت به صورت آزمون و خطا جلو برود. برنامه‌های پنج ساله مسیر دولت‌ها برای پیشرفت کشور را مشخص می‌کند و نمایندگان مجلس وظیفه دارند تا بر چگونگی اجرای برنامه پنج‌ساله نظارت کنند.

* به قول آیت‌الله جوادی آملی ما نیاز به آدم خوبِ باعرضه داریم، نه آدم خوب بی‌عرضه. این حرف درستی و به این معنی است که کشور نیاز به افراد متعهد و در عین حال متخصص و کاربلد دارد تا بتوان رو به جلو حرکت کرد.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1811916

برچسب‌ها