بام ایران میزبان جشنواره بین‌المللی نمایش‌ های آیینی و سنتی

معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنک وارشاد اسلامی استان گفت: یست ویکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی مهرامسال در استان برگزارمی گردد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، شهرام فرجی معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنک وارشاد اسلامی استان با اشاره به اعلام نتایج مرحله نخست داوری آثار بخش نقالی و نمایش‌های فردی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی گفت: بر این اساس، شهرکرد مهر امسال میزبان ۱۱ نمایش راه‌یافته به این بخش است.

به گفته وی: با برگزاری نشست هیات داوران بخش نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کار آواهای جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در تهران و اعلام نتایج مرحله نخست داوری آثار، نمایش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، تهران، سیستان و بلوچستان، البرز، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی برای حضور در این جشنواره معرفی شد.

وی از داستان‌ها و روایت‌های «بیژن و منیژه» با نقالی مهرداد کاوسی، «فرود جریره» با نقالی یاسر پور دشتی، «فریدون، قصه پسرانش» با نقالی کیمیا یعقوبی گودرزی و «فاتح خیبر» با نقالی آرمین عیسی‌آبادی به عنوان چهار اثر راه یافته از تهران به مرحله پایانی جشنواره نام برد.

فرجی با اشاره به اینکه زینب افسری و محمد دین دشت از هنرمندان و نقالان سیستان و بلوچستان نیز با آثار «بیژن و منیژه» و «حمل جیند کلمتی» در بخش انفرادی جشنواره هنرنمایی خواهند داشت، یادآور شد: آثار «رزم رستم و پولادوند» با نقالی پویا بازرگان و «گردآفرید و گذر سیاوش» با نقالی مهرسا جلیلوند نیز ۲ اثر از کرمانشاه است که در این بخش از جشنواره به میزبانی شهرکرد به اجرا در می‌آید.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نمایش «کردویه خواهر بهرام چوبین» با نقالی پریسا سیمین مهر از البرز، «اژدهاکشی سام» با نقالی رضا بیابانی جعفرآبادی از خراسان رضوی و «غریب نامه» با نقالی سما سیمرغی از آذربایجان شرقی از دیگر آثار راه یافته به جشنواره بیست و یکم مجسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داوری دیگر آثار بخش نمایش‌های فردی جشنواره نیز در حال انجام است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد، افزود: تلاش می‌شود با همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی استان از فرصت برگزاری این جشنواره هنری در شهرکرد برای معرفی هر چه‌بهتر آیین‌ها و سنت‌های مختلف ایرانی به عموم مردم و ایجاد فضای گفتمان فرهنگی اقوام استفاده شود.

فرجی تصریح کرد: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، مهر امسال برگزار می‌شود و چهارمحال و بختیاری میزبان بخش «نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کار آواها» این دوره از جشنواره است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1810552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =