بازداشت نیروی ویژه آمریکایی که ادعا کرده بود بن لادن را کشته است

ایسنا نوشت: نیروی ویژه آمریکایی که به طور علنی ادعا کرده بود فردی است که رهبر سابق القاعده را کشته و با این ادعا به شهرت رسید، در تگزاس بازداشت شد.

طبق گزارش روزنامه نیویورک‌پست، رابرت اونیل ۴۷ ساله، عضو سابق نیروهای ویژه آمریکایی در شهر "فریسکو" واقع در ایالت تگزاس بازداشت و به ضرب و جرح و مستی در ملاء عام متهم شد.

در گزارش روزنامه نیویورک پست آمده است، اونیل روز شنبه در فریسکو بازداشت و همان روز با وثیقه ۳۵۰۰ دلاری آزاد شد، در حالی که سوابق زندان فقط اتهام حمله را نشان دادند.

این در حالی است که اداره پلیس فریسکو هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.

اونیل کمی پس از آنکه به طور عمومی ادعا کرد همان نیروی ویژه‌ای است که اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را در مه سال ۲۰۱۱ میلادی در جریان حمله به محل اختفایش در پاکستان کشته است، به شهرت رسید. وی این داستان را در کتابش تحت عنوان "اپراتور" که در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شده، بازگو کرده است.

انتشار این کتاب از سوی یکی از اعضای نیروهای ویژه آمریکایی که عموما درباره ماموریت‌های مخفی خود سکوت می‌کنند، بسیار جنجال ‌برانگیز بود. دولت آمریکا هرگز این ادعای اونیل را تایید نکرده اما مت بیسونت، یکی دیگر از اعضای سابق نیروهای ویژه آمریکایی و دوست اونیل در کتاب خود نوشته که این داستان اونیل واقعیت ندارد.

بیسونت نوشته است، یکی دیگر از نیروهای ویژه آمریکایی تیراندازی را که منجر به کشته شدن بن لادن شد، انجام داده است.

طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، اونیل قبلا هم بازداشت شده است. وی در سال ۲۰۱۶ میلادی به خاطر آنکه در حین رانندگی خوابش برده بود در مونتانا بازداشت شد. اونیل در آن پرونده ادعای بی‌گناهی کرد و استدلالش این بود که "یک داروی خواب‌آور که توسط پزشک برای کمک به بی‌خوابی شدید طولانی مدتش تجویز شده، مصرف کرده است."

دادستان‌ها پس از آنکه متوجه شدن این جرم به خاطر داروها رخ داده، از اونیل رفع اتهام کردند.

اونیل همچنین در سال ۲۰۲۰ میلادی پس از انتشار عکسی از خودش در حالی که در دوران کرونا بدون داشتن ماسک در یک پرواز حضور داشت، از پرواز با خطوط هوایی "دلتا ایر" منع شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1806881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =