یک هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از ورود بیش از یک هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی بروز و پیشرفته همزمان با دولت سیزدهم به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر ارسلان خالدی فر با حضور در برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی "مردم و مسئولان" از شبکه استانی جهانبین با تشریح فعالیت ها و دستاوردهای حوزه سلامت استان در دولت سیزدهم گفت: با تلاش های طاقت فرسای کادر بهداشت و درمان در همه دوران بویژه در پاندمی کووید۱۹، تهیه واکسن و ارائه خدمات در دورترین مناطق استان برای مقابله با بیماری ها همچون کرونا در دولت سیزدهم تحقق یافت.


وی از ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی طی دولت سیزدهم در این استان خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر موافقت اصولی جهت احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی در منطقه رحمتیه شهرکرد اخذ شده است.

وی از ورود تجهیزات پزشکی سرمایه ای به این استان گفت و افزود: افزایش تعداد دستگاه هایMRI در این استان از ۱ به ۶ عدد، دستگاه سی تی انژیو گرافی فوق پیشرفته ۲۵۶ اسلایس، دستگاه رادیوتراپی جهت اشعه درمانی و بیماران سرطانی و لیزیک چشم پزشکی تنها بخشی از تجهیزات گران قیمت و پیشرفته ای ست که در دولت سیزدهم به چرخه درمان استان وارد شد.

دکتر خالدی فر ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۵۰ پروژه بهداشتی،‌درمانی و عمرانی جهت توسعه خدمات خحوزه سلامت استان در دست اجراست که با تامین منابع و اعتبارات مالی اجرای ان ها تسریع می شود.

وی ادامه داد: راه اندازی بخش پیوند کبد غرب کشور، افزایش جذب پزشکان عمومی و متخصص را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم بیان کرد.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1806473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =