سایت انتخاب نوشت:

بحث امروز حجت الاسلام قرائتی در برنامه "درسهایی از قرآن" شبکه یک سیما در باره بخل بود.

وی گفت:

چقدر سرمایه‌ها در بانك خوابیده و چقدر جوان‌ها اگر یك مبلغی داشته باشند به كار وادار می‌شوند. و این آقایی كه پولش در بانك‌ها خوابیده بخل می‌كند. یعنی اگر این بخل از جامعه برداشته شود همه‌ جوان‌های بیكار ما سرمایه‌دار می‌شوند. یك وامی می‌گیرند و شروع به كار می‌كنند...اگر صفت بخل از تجار برداشته شود، هر تاجری می‌تواند به 5 جوان یك كمكی كند یك كاری شروع كند.  چند تا رئیس جمهور آمدند نتوانستند حل كنند ولی تجار می‌توانند حل كنند. یك چیزی هم می‌خواهم بگویم از زن‌ها می‌ترسم! نمی‌گویم.

دادستان تهران حدود بیست سال پیش به من گفت: در تهران 500 زن جوان بیوه هست. 500 هزار زن جوان بیوه برای بیست سال پیش است. الآن شاید یك میلیون باشد. از زن‌ها بپرسیم نظر شما چیست؟ می‌گویند: نه! ما می‌گوییم: مرد نباید هوس‌باز باشد، مرد نباید روی عیاشی زن دوم بگیرد. مردی كه پول ندارد، خانه ندارد، نمی‌تواند دو تا زن را اداره كند حرام است. اما اگر یك مردی توان جسمی دارد، توان مالی دارد، دو تا ماشین، دو تا خانه، دو تا موبایل، دو تا دو تا دو تا، ولی زن می‌گوید: نخیر! خدا یكی زن هم یكی. یعنی چه؟ یعنی آن یك میلیون زن جوان به درك! گناه می‌كنند به درك! می‌سوزند به درك! بخل زن‌ها است. بخل زن‌ها باعث می‌شود كه یك میلیون زن جوان بیوه هست.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    18 19
    حق با حاج اقاست!!!
  • فردعادی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    34 3
    آقای قرائتی فلسفه وجودی بانکها این است که با سرمایه های مردم و البته مطالعات مربوطه سرمایه گذاری بکنند و ایجاد اشتغال تا جوانان مشغول به کار شوند شما از بانکها انتقاد کن چون آن افراد بخیل که می فرمایید پولشان در بانکها خوابیده نه در خانه هایشان
  • بدون نام IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    19 7
    ایشون خودشون تمایل دارند که پیشقدم این گار خیر و پر از ثواب بشوند؟؟؟
    • رضا IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
      6 6
      نظر فرد اول (باتو) اصلا صحصح نیست چون ازدواج دوم مردهایی که زن دارند را رد میکند که این خلاف نص صریح قرآن است
  • باتو IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    25 3
    زنان بیوه هم باید با مردانی ازدواج کنند که همسرشان را از دست داده اند نه اینکه مردی همسر از دست داده دنبال یک دوشیزه باشد معلومه که اونوقت زنان بیوه هم بی سر پرست میمانند اگه هر کس میانه رو باشه تعادل جامعه هم به هم نمیخوره خدا فکر همه چی رو کرده
  • بابک A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    20 1
    مرد بیوه هم بسیار زیاده آقای قرائتی چه اشکالی دارد با زنهای بیوه ازدواج کنند
  • بانو IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    10 2
    این هم یک پیشنهاد است. اما من دیده ام خانواده هایی را که با ورود همسر دوم از هم پاشیده اند. و این یعنی یک بیوه بیشتر! در این زمانه دخترها خریدار ندارند چه برسد به بیوه ها. مردهای پولدار می توانند به جای این که دو خانه برای خودشان داشته باشند یک خانه را بدهند به مردی که هیچ خانه ای ندارد. در ضمن مشکل ازدواج، بیشتر فرهنگیه تا اقتصادی!
  • بانو IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    10 0
    بخل، هم دامن مردان را گرفته و هم دامن زنان را. زنان از خودشان نمی گذرند و مردان هم از خودشان و هم از اموالشان