حجت​الاسلام محسن قرائتی در برنامه پنجشنبه شب «درس​هایی از قرآن» که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: بودجه فرهنگی کشور کجا خرج شده که متناسب با جمعیت کشور مسجد نداریم؟

به گزارش خبرآنلاين، وي گفت: در طول جنگ وقتي دعا مي​کرديم، مي​گفتيم «خدايا آبروي ما را جلوي رزمندگان اسلام و شهداي اين جنگ مبر»، بعد از رحلت امام(ره) در دعاهايمان مي​گفتيم «خدايا به آبروي امام(ره) و شهداي اسلام، آبروي ما را مبر»، اما حالا بايد بگوييم که « خدايا آبرويمان را جلوي شاه عباس نريز»!!
قرائتي ادامه داد: فردا که بميريم، شاه عباس در آن دنيا به ما مي​گويد که من به عنوان يک شاه طاغوتي در کاروانسراهايم مسجد مي ساختم که مردم در آن نماز بخوانند و در راه کربلا، مسجد ساختم آن وقت شما بعد از 32 سال از انقلاب، با اين همه پول نفت، نتوانستيد به تناسب جمعيتتان، مسجد بسازيد؟ وقتي براي  32 هزار نفر جمعيت در يک شهر، مسجد نداريم يعني چه؟ با بودجه فرهنگي چه کرديد؟
وي از تزئينات زياد برخي مساجد انتقاد کرد و گفت: پرده​هاي گل​دار و کاشي​هاي پر رنگ و لعاب، تمرکز مردم در نماز را از بين مي​برد. چه لزومي دارد که چنين مساجدي بسازيم؟ خانمي يک مسجد آجري در قم ساخته است که بسيار ساده است و آيت​الله بهجت گاهي در آن نماز مي خواند. چرا چنين مساجد ساده و کوچکي نسازيم که جمعيت کمي هم در آن بيايند و روحاني مسجد هم بتواند پاسخگوي خوبي به سوالات و ابهامات مردم باشد. بايد به سمتي پيش رويم که در هر کوچه، يک مسجد داشته باشيم.
قرائتي در ادامه از خيرين مدرسه​ساز خواست تا اگر کارشان تمام شده، به خيرين «مسکن ساز» براي تسهيل ازدواج جوانان و خيرين «مسجد ساز» تغيير شغل دهند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    26 1
    مسجد شیخ لطف الله کجا و مسجد مصلی تهران کجا- بهتر است ادامه مسجد مصلی تهران را به بازماندگان معمار مسجد شیخ با تکنولوژی 400 سال قبل بدهیم.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    47 1
    حالا مگر فضای آموزشی کافی داریم؟؟؟ کلاسهای کوچک و نمور با سقفهای در حال ریزش...وکودکانی معصوم...خدا خیرین مدرسه ساز وبیشتر کنه...وبرکت به اموالشان بده...وخدا لعنت کنه اختلاس گران بیت المال...
  • دکتر علی مجیدی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    57 10
    اقای قرایتی عزیز ؛ 1.فرض کنید بیست میلیون ساختمان داریم که همه مسجدند؛اخر برادر من مسجد خالی از نماز گزار به چه درد میخورد؛در قطاری که از تهران به تبریز میرفت در ایستگاه تاکستان فقط 13نفر از یک قطار 14واگنی جهت خواندن نماز مغرب و عشا(نه نماز صبح) از قطار پیاده شدند.با تاسیس مساجد و تحمیل هزینه های اضافی بر گرد این ملت در حالی که مساجد ساخته شده قبلی خالی از نماز گزارند ؛میخواهید ساختمان به نمایش گذارید ؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    28 5
    تیتره " مسجدی که آیت​الله بهجت در آن نماز می​خواند، چه ویژگی​ای داشت؟ " چه ربطی به خبر داشت ؟
    • مریم IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      14 1
      ربطش ساختن چند مسجد ساده بجای یک مسجد تجملاتی ست به نظرم
  • بدون نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    49 2
    اقای قرایتی مگر پیامبر ص نفرمودند : من لا معاش له معا دله .چرا باید هر روز گرانی وتورم ما را از زندگی مایوس کند.؟الفقر یکادالکفر.شما میدانید اجاره تشینی چه مصیبتی است؟وقتی هر سال دو سه برابر میشود؟گناه ترگ ازدواج جوان با چه کسانی است؟عالم بی عمل چون زنبور بی عسل.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    49 1
    پول ها خرج سمینار و نهار و جوایز و یادگاری و....سفر های پر خرج غیر ضروری خارجی و....میشود....نماز خوان هم که روز به روز کم میشه....وقتی مردم ناعدالتی اقتصادی و....میبینند....هم به نظام هم به اسلام عزیز و....بی اهمیت میشوند...اگر در ایران فضای انتقاد و اعتراض ایجاد نشود پس فرق این نظام با زمان شاه که خفقان بود چیست....مردم میروند در دل واعتراضشان رو به دستگاه تبلیغات غرب که با اغوش باز منتظر میباشد میگویند.....
    • مریم IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
      6 16
      دین آدمنباید ب جامعه و دولت و... بند باشه عزیز. از اول عالم ظلم و بی عدالتی وجود داشته.
  • مهرداد ماكولو IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    24 4
    آخره جمله اقاي قرايتي را پسنديدم راست ميگويند ايشان از تمامه آدمهاي مسكن ساز و مدرسه ساز خواهش مسكنم به امور اشتغال و بيكاري و ازدواج جوانان فكري كنند بخدا از هزار بار رفتن به مكه و كربلا واجبتره اگر حرفه منو باور نداريد بروين گوشي جوانه بيكار و دمه بختتان را ببينيد كه چه اس ام اس هايي رد وبدل ميشه در اين كشور اسلامي كه مهد دين و اسلام است اينجور مسايلي را بايد نبينيم من خيلي نگران جوانان خودمان و اين مملكت هستم و هيچ چراغه روشني نميبينم خدا رحم كند
  • بدون نام IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    24 2
    مدرسه.مدرسه!!
  • مجید IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    18 1
    با عرض سلام : یک کاری کنیم نمازگزار مسجد نیز زیاد شود نه اینکه نمازگذار و مسجدی از مسجد فرار کند/ تورم ، بی پولی و دنبال مخارج رفتن یکی از عوامل دوری از مسجد است.
  • علی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    11 1
    مگر تهران مصلا دارد .اینجا که میگویند مصلی که بیشتتر محل نمایشگاهاست