۳۰ نفر
۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
لوکاشنکو تکلیف گروه واگنر را مشخص کرد

ایسنا نوشت: الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس روز جمعه در رابطه با گروه واگنر گفت: تا زمانی که به این گروه نیاز داشته باشیم، آن‌ها همراه ما زندگی خواهند کرد و با ما همکاری خواهند داشت.

لوکاشنکو در پاسخ به این سوال که آیا پریگوژین از وی تضمین‌های امنیتی دریافت کرده بود، عنوان کرد: در این رابطه باید بگویم که اولاً لازم نبود من امنیت پریگوژین را تضمین کنم. دوماً همچنین گفت‌وگویی بدین شکل اصلا انجام نگرفت.

وی در رابطه با سقوط هواپیمای پریگوژین گفت: نمی‌توانم بگویم که چه کسی مسئول این اقدام بوده است. نمی‌توانم تصور کنم که پوتین مقصر باشد.

به گفته مقامات روس، نام پریگوژین به عنوان مسافر یک جت شخصی که شامگاه چهارشنبه در شمال مسکو سقوط کرد و هیچ بازمانده ای نداشت، فهرست شده است. رویترز نمی‌تواند تایید کند که او در هواپیما بوده یا خیر، گرچه یک کانال تلگرامی مرتبط با واگنر، مرگ پریگوژین را اعلام کرد.

یک مقام آمریکایی هم به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که «کشته شدن» پریگوژین در دولت بایدن پیش‌بینی می‌شد. این مقام همچنین گفت که این حادثه رویکرد کاخ سفید در قبال کرملین یا جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1805821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    پوتین ضحاک
    • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      10 9
      تو الان طرفدار رهبر واگنری روسیه به ما چه
  • محمود IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    62 48
    بلاخره نفهمیدیم پریگوژین به رحمت خدا رفته یا نه که لااقل بریم مراسم تشییع جنازش
  • NL ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    تمام دنیامیدونه قاتل کیست
  • ناشناس IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    8 230
    انشالله که بعد از پوتین نوبت ایشونه
  • Amirmohammad IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    201 5
    این مقام آمریکائی و دولت بایدن یعنی سیا و پنتاگون .چه اطلاعات قوی و مستند حقیقی در رابطه با پریگوژین داشتند که مرگ پریگوژین را در دولت بایدن پیش بینی کرده بودند ؟؟؟ در حال حاضر مردم دنیا پوتین و اوکراین و فرماندهان رده بالای واگنر را دخیل در ترور پریگوژین میدانند.اما نقشه آمریکا برای درگیر کردن روسیه با اوکراین در سال 2014 قطعی شده بود .پس چرا آن را هفت سال بعد اجرائی کردند؟؟؟ یعنی پس از خروج از افغانستان ؟؟؟ و اینکه چرا در سال 2011 عراق و افغانستان را اشغال کردند؟؟؟ در صورتی که قرارشان این بود که با ایجاد و حمایت از داعش .عربستان و سوریه و عراق و افغانستان و ایران مورد هجوم و تجزیه قرار بگیرند !!! و نقش روسیه و چین در این سالهای شلوغی منطقه چه بود؟؟؟ چه عواملی باعث شده تا غرب و اروپا با حضور برجسته ناتو .در مرداب اوکراین گرفتار شوند؟؟؟ ایران هم اکنون کجای نقشه این پازل قرار دارد؟؟؟ و چرا هموطنانمان در این مهم منطقه‌ای.ثانیه ای تفکر نمیکنند؟؟؟
  • Amirmohammad IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    ترور پریگوژین . آخرین تیر در ترکش آمریکا و سیا و پنتاگون و اسرائیل بود.آنها دیگر در مقابل روسیه سلاحی مخفی ندارند.پوتین هیچگاه شریک استراتژیک خود را نابود نمیکند تا برای روسیه جنگ داخلی را رقم بزند.هر چند تبلیغات قوی و گسترده غرب علیه پوتین و روسیه شبانه روز فعالند و کج فکرهای مجازی در روسیه چند برابر ایران هستند .اما پوتین و سازمان اطلاعات و دیسیپلین ارتش روسیه .آشفتگی‌ها را بخوبی مدیریت میکنند.و علت شکست‌های پیاپی اوکراین در میدان همین مدیریت خوب و طول جغرافیائی جبهه‌ها و دیوارهای دفاعی روسیه و زمینهای پر از مین است..
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 2
    هرکی به پوتین خیانت کنه ، عاقبتش اینه _ مرگ
  • مصیب مسکنی مهرآشیان IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    37 8
    مرگ پریگوژن هرگز کار پوتین نیست گیرم پـوتین خشن ترین فرد جهان الان که با نیروی واگنر وقت جولان و مانور قدرت در آفریقا بود پوتین بزرگ شطرنج باز سیاسی جهان چنین ناشیانه بازی نمیکند و بال وپر خود را قیچی و سوژه بدست دشمنان نمیدهد ترور یک جنگ آور میدان جنگ در کشور خودش و در داخل نیروها حتی واگنر ها کار بسیار ساده ای است و اینگونه اعمال را فرد ابله ای مثل صدام و اشرف غنی و مارکوس و پینوشه انجام میدهند نه بزرگانی مثل. کارلوس تروریست بین المللی که وزبران اوپک و رئیسان کارتل های نفتی جهان را یک تنه از مقر اوپک بگروگان گرفت و سال بعد بانک مرکزی آمریکا را زد و هنوز پنجاه سال است که نتوانسته اند اورا دستگیر کنند حتی تصویری از عکس حقیقی او ندارند ازکجا معلوم همین پریگوژن همان کارلوس دهه هشتاد میلادی نباشد و لذا شخصیت پوتین هم بیشتر از کارلوس نباشدکمتر نیست کارلوس کسیکه جمشیدآموزگار و زکی یمانی وزیر عربستان را گرانتر از دیگر وزرای نفت آزاد کرد پس اورا با کارلوس دیکتاتور اشتباه نگیرید و لذا پوتین هم کودک جهان سیاست نیست.
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    2 0
    موقع سقوط هواپیما یه نبر با چتر نجات میپره بیرون که اگه دقت کنیم تو فیلم پیداست، اون یه نفر چه کسی بود و عاقبتش چی شد؟؟
  • رضا IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    7 185
    حکومتهای دیکتاتوری همین تنها روش رو بلدن حذف طرف مقابل
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    149 1
    نه اینکه من شخصا طرفدار پوتین باشم خیلی ازش خوشم نمیاد ولی قضیئه ی کشتن پریگوژین بوداره احتمال امریکا بیشتره به دلایلی ک لز آب گل آلود ماهی بگیره وروش کشتن هم بیشتر شبیه آمریکا باشه بازم ماسوادمون بیشتر ازین نی یه حسی میگه کار بایدن مایدنا هست
  • سجاد IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    8 146
    عاقبت کسانی که خون مردم اکراین را بی گناه ریختند مرگ است
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    4 0
    نظر ما لا اقل یه بار ارسال نمیکتن ذوق کنیم الکی خوش باشیم
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    لوکاشنکو تاریخ مصرفت بگذرد، تو هم مردی
  • ب IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    چیزی نیست مار سر خودش خودش نیش زد و این یعنی پایان امپرطوری تازری جدید روسها هیچوقت هیچوقت هیچوقت به پیمان و عهد خود در طول تاریخ شون پایه بند نبودن و نخواهند بود تاریخ گواه بر این حرف من پوتین به اخرها کارش به نزدیک شده چرا که خون با خون شست انهم خون مردمان بی گناه اوکراین فقط به خاطر اینکه انطرف یه عده روسی حرف می زنند مثه اینکه حالا در بلوچستان زندگی می کنیم پاکستان بگه من غلط اضافه می کنم چرا که می خواهم خاک بلوچستان ایرانو ضمیمه ایالات بلوچستان خودم می کنم این شد استدال نه بل فرض مردم مرزنیشن واکراین البته به عده شون خواسته شون باشه این طرز فکر ایا تمامیت عرضی یه کشور مورد احترام نیست ایا داخلت کردن در امور کشور دیگر نیست که است در ضمن پاکستان یا هر یا طلبان فکر بدی کنند ما بلوچها و کل هموطنان انچنان کاری می کنیم تا برای دیگران درس عبرت بشه بنده فقط مثال زدم پاکستان را که بگم کاری پوتین اشتباه به دور از منطق است و عرف دیپلماتیک و سیاسی جهان امروز است دوران استعمار و استثمار دیگه تمام شده اقای پوتین
    • ایرج IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      119 4
      بقول مقام رهبری نگاهت فقط به داخل باشه و خودتو قوی کن غرب و شرق یکی هستن نگاه احمقها به غرب رو هم برای صدمین بار تجربه کردین
    • رضا IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      2 0
      پوتین این بهونش بود بخاطر ناتو به اوکراین حمله کرد مگر نه اینا الکیه
  • رضا IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    هرچ هس،خدانگهدارپوتین باشه!!
  • علی قاسمی بسارانی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    پیتزا فروش راچه به سیاست ،تاجر بود برای سلامتیش بهتر بود
  • فرهاد IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 273
    آقای لوکاشنکو وقتی برای مذاکره پیش پریگوژن رفت عنوان کرد که ما دوستان 25 ساله هستیم و او را باخود برد و مانع از حملات او به مسکو شد الان که بعد از چند ماه کشته شده هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرد .اینجا مشخص میشود که اعتماد به قول یک سیاستمدار حماقت محض است .پریگوژن در همان لحظه که به حرف لوکاشنکو اعتماد کرد سند مرگ خود را امضا کرد
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 248
    لعنت بر ناجوانمرد
  • علی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 197
    همه چه آسیایی وچه اروپایی ،همشون عین یکدیگر،از کشتن یکدیگر برای بقای کشور وحکومت ابایی ندارند،سیاست نجس یعنی همین.
  • محمد جواد IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 280
    خبر آنلاین از این همه منفی روی نظرات کاملا مشخصه که یه مشت سایبری نشستن پای اخبارت
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 244
    چه راحت آدم جا به جا میشن