۶ نفر
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
آینده با شعار یافت نمی شود

نگارنده بر این باور است که مشارکت مردم در انتخابات با شعار محقق نمی شود و شعار بدون عمل خریداری ندارد مردم به شعارهای توخالی لبخند می زنند و با سردی از کنار آن‌عبور می کنند، مردم کارمیخواهند و نه شعار..

هر اندیشه و سلیقه ای که داریم موافق،ملایم،معترض و هر نقدی و اعتراضی هم داشته باشیم، برای پیشرفت ایران (به‌عنوان وجه اشتراک همه علاقه مندان به وطن) شایسته است آن راهی را برویم که به منافع ملی ختم می‌شود. انتخاب همراه با شناخت و حضور هوشمندانه در انتخابات پشتوانه و مظهر اقتدار ملی و بهترین روش و راهی است جهت رفع کاستی ها، هیچکس در روابط بین الملل با جامعه غیر منسجم و بدون برنامه تجارت و معامله موثر نمی‌کند. راه حل ایرادات هرچه باشد بی تفاوتی نیست لذا شایسته است سلایق سیاسی مختلف علاقه مند به سرنوشت کشور در انتخابات حضور یابند و گفتمان خود را برای مردم تبیین کنند. فرهنگ غنی ملی و دینی ما حکم می‌کند رقابت ها به دور از تهمت و بداخلاقی بوده و«جدال، جدال افکار و گفتمان ها باشد»،انتخابات محل تقاطع اندیشه هاست و گرمی تحمل اندیشه رقیب مقدمه داغ شدن تنور انتخابات است. عملکرد ناظر،انتخاب شونده و انتخاب کننده بعنوان سه رکن انتخابات در میزان گرمی این تنور تاثیر مستقیم دارد.

خروجی عملکرد کسانی که در سال های گذشته در مجلس بوده اند،نشانگر رویکرد و میزان کارآمدی آن هاست، نمایندگان مجلس باید کارنامه خود را برای مردم تشریح کنند که اگر در ۴ سال گذشته که دفترشان و تلفنشان به بهانه مشغله بر روی مردم قطع بوده،آیا پروژه ای را دنبال کرده و تحویل داده و قطعی کرده اند؟ اگر مسئولیت کمیسیون یا فراکسیونی را داشته اند در حوزه مسئولیتی آنها وضعیت فعلی کشور چیست؟آیا عملکردشان در تراز انقلاب و کشور بوده یا هرجا بودند ناترازی ایجاد کردند!؟

جریانی در کشور برخلاف آرمان های انقلاب در پی خالص سازی و کور کردن اندیشه های ناهماهنگ است هر چند آن اندیشه ها با نظام هم همسو باشند! این رویه ناصواب به اصل نظام و جریان انقلابی و اعتماد مردم ضربه می زند و اقدامی ضدانقلابی و ضد امنیتی است. نتیجه عمل چنین جریانی با تحریم کنندگان انتخابات دو لبه یک قیچی هستند. هیچکس نباید خود را مرکز انقلاب و دیگران را خط پرگار پندارد.

شایسته است راهبردهای چهارگانه رهبری مبنی برمشارکت ، امنیت ،سلامت و رقابت ملاک عمل مسئولان باشد و این وظیفه اول همه ماهست، مشارکت موثر وبالا در انتخابات پیروزی است نه انتخاب شدن و بودن من و شما و رفقا و شرکا به هر قیمتی. ضمن اینکه مشارکت مردم با شعار محقق نمی شود؛ شعار بدون عمل خریداری ندارد مردم به شعارهای توخالی لبخند می زنند و با سردی از کنار آن‌عبور می کنند، مردم کارمی خواهند و نه شعار.. باید خروجی کار مسئولان در سفره و زندگی مردم نمایان باشد.آینده را باید ساخت ،آینده با شعار یافت نمی شود.

*فعال سیاسی

۲۱۶۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1802675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =