۱۴۶ نفر
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
آقای رئیسی شمارا به حضرت عباس دیگر وعده ندهید

آقای رئیسی! خیلی محکم و قاطعانه فرمودید بساط کشف حجاب را جمع می کنید. چنان که پیشتر قاطعانه فرموده بودید تورم را مهار می کنید و جلوی رشد قیمت دلار را می گیرید و سالانه صدها هزار مسکن می سازید و شغل ایجاد می کنید و...الخ.

اول بگذارید خاطره ای برایتان بگویم: به گمانم یکی دو سالِ آخرِ دولتِ آقای روحانی بود. دولت وقت در بدترین وضعیت به سر می برد و هر کس به قدر وسع و توان خود لگدی نثار دولت خسته و بی پناه می کرد. دولت البته معتقد بود این همه مصیبت به تحریم ها و مناسبات جهانی بر می گردد و مادام که چنین باشد کاری از دست کسی برنمی آید.شما و دوستانتان اما معتقد بودید مشکلات مملکت هیچ ربطی به تحریم و این حرف ها ندارد و در بدترین شکل تنها بیست درصد مشکلات مملکت به تحریم برمی گردد و هرآنچه هست ریشه در بی عرضگی و بی تدبیری و بی غیرتی مسئولان مملکت دارد.
با همین حرف ها عده ای را مجاب کردید تا هرطور شده مملکت را به دست شما بسپارند. با همین شعارها یکی شد رئیس جمهور و دیگری شد رئیس مجلس و آن یکی هم شد شهردار تهران. بعله،درهمان ایام این بنده کم ترین کنار خیابان ایستاده بودم و کلافه از ترافیک، سوار موتور شدم تا به اموراتم برسم. راننده موتور مثل همیشه یکی از جوانان شریف و تحصیل کرده و عاصی این سرزمین بود و هنوز ترک موتور ننشسته بودم که سرِ دردِ دلش باز شد. من هم طبق معمول شروع کردم به ابراز همدلی و همدردی که ناگهان گفت: ببخشیدا،البته تقصیر شماها بود. با تعجب گفتم: تقصیر من؟ چرا؟ گفت: اگه شماها به روحانی رای نمی دادید و به جایش می ذاشتید رئیسی رئیس جمهور شود کار به این جاها نمی کشید. گفتم: از کجا این قدر مطمئنی که من به روحانی رای دادم؟ گفت: آقا از تیپ و قیافت معلومه! از حرف زدنت! برای این که کمی از داغ دلش کاسته شود گفتم: مشتی من اصلا رای ندادم اما تو از کجا مطمئنی اگه کاندیدای شما می آمد اوضاع روبراه می شد؟ گفت: حالا شما رای ندادی ولی مطمئنم رفیقات به روحانی رای دادن، بعدش هم من مطمئنم، چون آقای رئیسی درد کشیده است مثل روحانی نیست که کلی پول می ده ریشش رو رنگ می کنه. دیدم بحث فایده ای ندارد. از آن جوانان ساده دلی بود که شعارهای شما و امثال شما باورش شده بود. وقت پیاده شدن به او گفتم: انشاءالله همه چی درست میشه. گفت: اگه شماها بیایین پای کار و سری بعد به این سید رای بدین همه چی درست میشه.

نمی دانم آن بنده خدا امروز کجاست. امیدوارم جایی در دولت شما و دیگر دوستان انقلابی گیرش آمده باشد و دست کم مشکل او و خانواده اش حل شده باشد اما چه بسیارند جوانانی همانند او که شعارهای شما و امثال شما را باور کردند و امروز دیگر به هیچ چیزی باور ندارند. فرق ما با جوانانی مثل او این بود که وقتی به آقای روحانی رای می دادیم توقع شق القمر نداشتیم. فقط می خواستیم از بروز یک فاجعه جلوگیری کنیم و یا حداقل وقوع آن را به تعویق بیندازیم تا شاید در آن فرصت بتوان کاری از پیش برد. اما آن بندگان خدایی که حرف شما و دوستانتان را باور کردند جدی جدی تصورشان این بود که مملکت از دست غربزده ها و سازشکاران و به تعبیر دوستانتان بی غیرت ها بیرون می آید و مردم محروم و مستضعف در مدت کوتاهی صاحب خانه و کار و اتوموبیل می شوند. دلار بی اعتبار می شود و مرغ ده هزارتومانی با همت آقای قالیباف سر سفره هایشان می آید و گشت ارشاد مسئولان به راه می افتد و فساد برچیده می شود و خلاصه آن که همه رویاهای پابرهنه گان و صاحبان اصلی این انقلاب در کوتاه مدتی رنگ واقعیت به خود می گیرد.

نشد. بله، نشد. شما هنوز هم می توانید دولت پیشین و با یک پرش جانانه از روی دولت معجزه هزاره سوم دولت خاتمی را مقصر بدانید. و هم چنین روزنامه نگاران را که موجب همه بدبختی های این مملکتند. و اصلاح طلبان را که اگرچه کاره ای نیستند ولی هنوز نفس می کشند.و مهم تر از همه شلوغی های پارسال را که توطئه دشمن بود. ما البته علیرغم آن که از بصیرت بهره ای نداشتیم می دانستیم چه فاجعه ای در انتظار این سرزمین است. دیده بودیم دولت معجزه هزاره سوم را. همان دولتی را که برخی از بزرگان می گفتند نظر کرده امام زمان است. همان دولتی که مخالفت با آن را مخالفت با خدا می دانستند. همان دولتی که حاضر شدند برای بقای آن شریف ترین آدم های این سرزمین را به خاک سیاه بنشانند. همان دولتی که حالا هیچ کس حاضر نیست ظهور آن را گردن بگیرد. تو گویی فرامرز هرگز نبود.

بله آقای رئیسی. ما که از شما توقعی نداشتیم.می دانستیم چنین می شود و بعد ازاین هم خودمان را آماده کرده ایم برای روزهای سخت تر و بدتر.نیاز به علم غیب نیست. مادام که قالیباف ها و زاکانی ها و عبدالملکی ها بر سر کارند این است و جز این نخواهد بود. اما بیچاره آن هایی که فکر می کردند با آمدن شما همه چیز کن فیکون می شود. بیچاره آن موتور سوار. همه حرفم این است: به پاس رنجی که دست کم هواداران شما در این مدت دیده اند و به احترام اعتمادی که به شما داشتند دیگر به آن ها وعده ندهید. حتی وعده برچیده شدن کشف حجاب را. شما حتی به یکی از وعده های خودتان عمل نکردید.نه این که آدم عهد شکنی باشید و یا خدای ناکرده دلتان نخواهد به وعده هایتان عمل کنید بلکه به این دلیل ساده که امکان هایتان را نمی شناسید. نمی دانید که عمل کردن به آن وعده ها ناممکن است. الان هم به دلیل عدم شناخت درست از جامعه به آن عده قلیلی که همه رویاهایشان بر باد رفته است می خواهید ثابت کنید اگر نتوانستم معیشتتان را سامان دهم دست کم می توانم فضای جامعه را به دلخواه شما در آورم. اما نمی توانید. به حضرت عباس نمی توانید. آن هایی که به شما گفته اند با جریمه بیشتر و محدودیت بیشتر و بگیر و ببند بیشتر می توانند فضای جامعه را به قبل از شهریور پارسال برگردانند یا هیچ درکی ازجامعه ندارند یا نفوذی اند و یا این که برای خودشیرینی این حرف ها را می زنند.و یا در خوش بینانه ترین حالت نانشان در همین حرف هاست.به مشاوره های آن ها وقعی ننهید.

شاید هم با خودتان فکر کرده اید حالا که نمی توان به وعده های معیشتی عمل کرد با دادن این وعده و عمل به آن، کمی از اقتدار از دست رفته را برگردانم. نخیر، نمی توان. اگر مثل ما آدم های معمولی در کف جامعه می زیستید می دانستید که نمی توان. با چهار صد نفر که چه عرض کنم با چهارصد میلیون نفر هم نمی توانید چیزی را به زور به این مردم تحمیل کنید. درست یا غلط میان شما و مردم فاصله ای است عظیم. هیچ حرفی را از شما باور نمی کنند. دو روز مملکت را تعطیل کردید به بهانه گرمی هوا اما حتی نزدیک ترین آدم ها به شما و حاکمیت حرفتان را باور نکرد. هر کس چیزی می گفت. حتی یک رسانه را محض رضای خدا باقی نگذاشتید تا مردم در چنین مواردی به آن رجوع کنند.

آقای رئیسی!

اگر می خواهید این مملکت به آشوب کشیده نشود. دست کم اگر می خواهید این مدت باقی مانده از عمر دولتتان را یک جورهایی سر کنید که خودتان کم تر آسیب ببینید، دست از وعده و وعید دادن بردارید. این آخری را هم دیگر تکرار نفرمایید. ما هم به روی خودمان نمی آوریم. انگاری چیزی از سر هیجان گفتید و رفتید. اگر مدتی فضای واقعی و مجازی آرام به نظر می رسد آن را به حساب تمام شدن چیزی مگذارید:

ناگهان سیل می رسد، دریا

قبل طوفان همیشه آرام است

مردم خسته اند. نای گلایه هم دیگر ندارند. بگذارید به حال خودشان باشند. اجازه ندهید اطرافیانتان شما را به یک بازی خطرناک دیگر وارد کنند. بازی پارسال را خیلی ها به پای شما ننوشتند اما این بار ماجرا فرق می کند. دست به مهره بازیه آقای رئیسی!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1800362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 67
  • نظرات در صف انتشار: 481
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    راست می‌گوید تورا به جدت قسم .وعده نده سید تورم را خواستی تک رقمی کنی نزدیک سه رقیمیه.دلار را خاستی بکنی ۵ تومان شد ۵۵تومان.به طالبان تهدید کردی حقابه هیرمند را دهند آنها هم حرفت را نخواندید.سنیگین بشین تا دوره ریاست جمهوری تمام بشه بعد هم تو را به جدت بشین سر زندگیت این شیو ه کشورداری مردم را نابود کرد
  • محمد IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    47 6
    وقتی مدیر آموزش و پرورش یکی از شهرستان ها شدم علیرغم اینکه همکاران مرا می شناختند و می دانستند اهل تندروی نیستم ولی چند نفری هم نگران پستشان بودند دوستی به أنها گفته بود هر که می آید چند روزی گرد و خاکی می کند اگر در این کرد و خاک بتواتید استقامت کنید بعدش اوضاع آرام می شود
  • محمد شعاعی IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    60 8
    حرفت درست
  • یونس IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    93 9
    بزرگوار به خدا حرفهایت را باید با اب طلا نوشت ۱۶
  • علیرضا IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    رییسی بلایی برسر ما آورد که برای اولین بارشرمنده خانواده خودمون شدیم
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    70 10
    احسنت،کاملا درست گفته
  • کاوه IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    77 6
    دست به مهره بازیه خیلی جالب بود سپاس
  • سجاد IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    85 7
    چه تحلیل حکیمانه ای،منم رای ندادم چون میدانشتم همه ان شعارهای انتخاباتی باد هوا هست
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    آره رییسی فقط وعده می دهد ! ولی شیخ دیپلمات کلید نشان داد و همه درها را با کلید خودش باز کرد آآآآانننننن چنان گشایش اقتصادی یی ایجاد کرد که مردم به یارانه هیچ احتیاجی نداشتند !بقیه وعده ها هم همان صد روز اول حل شد !!!
  • یعقوب IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    83 10
    قلم تان را دوست دارم چونکه انگار اندیشه ها و افکار من را به عنوان ملت بیان میکند. تک تک واژه هایتان درد دل مردمی هست که روزمره با آنها مراوده داری. ولی با اینهمه بعید میدانم رئیسی به این توصیه های دوستانه وقعی بنهد.
  • عقیل IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    82 8
    دم شما گرم بعد مدتها سرصبحی یه چیزی خوندم که مثل همه خبرها نبود اعصاب خردکن نبود آروم شدم. فکر میکردم هیچکس این اوضاع اسفناک رو نمیبینه. دست مریزاد
  • s IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    109 9
    سید محرومان اومده تا محرومان رو از همون چیزی هم که داشتن محروم کنه
  • مصیب IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    76 8
    اقاپدرت توبهشت .اقای ریسی تورا به ناموست دیگه وعده نده .که هیچی توش نیست مردم بدبخت شدن
  • dayani IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    45 6
    چرا در باره اخطار اقای رئیسی به دولت طالبان حرفی زده نمی شود ، ایشان چه گفت و آنها چه کردند و یا چه گفتند. اینهمه در ذات خود یک وعده بود که به چنان سرانجامی رسید.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    65 8
    خیلی زیبا وبجا بود کاش رئیسی هم این را میخواند
  • بینام IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    53 6
    رئیس جمهور محترم....حرف نزنید!!!
  • سعید IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    70 4
    سطر به سطرش حقیقت محض بود.قیمت دلار صرافی و قیمت مواد غذایی در فروشگاه یا مرغ و گوشت در بازار بیان گر حقیقت جامعه است نه سخنرانی های هیجان زده
  • حجت IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    62 4
    سلام و احترام خدمت آقای موسوی نویسنده محترم به نوبه ی خودم ازتون تشکر ویژه دارم چقدر خوب و موشکافانه و واقع بینانه به مطالب روز و حال و اوضاع حاکم بر مردم پرداختید ای کاش ؟! آقای رئیسی متوجه وضع حاضر بشنود و یا گوش شنوا داشته باشد
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    57 4
    ما که ازهیچکدوشون خیری ندیدیم روزبروزهم وضع مملکت ازهرلحاظی داره بدترمیشه مامردم بدبخت و بیچاره فقط نظاره گر هستیم همین
  • ببوببو IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    47 2
    خدا. بیامرزد ،شما را ، نگارنده ی محترم این متن،،، وقتی ....
  • اباصلت IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    48 4
    احسنت چقدر تحلیل واقعبینانه. کاش حاکمان قدری ...
  • FR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    38 1
    همین یک کارهم نکند چه بکند؟؟؟
  • بازنشسته IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    33 0
    اتفاقا این مورد رو چون تخصصش هست بخوبی انجام میده خاطرتون جمع
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    45 1
    سلام🌹 دقیقا حرف دل کف مردم جامعه است
  • غلامرضا IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    15 93
    آقای غرغرو موقع روحانی کجا خوابیده بودی و چرا غرغر نمیکردی؟!
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    16 61
    اگه یه بار دیگه بریزن تو خیابون دیگه عفوی نخواهد بود تمااااام
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    45 1
    حرف حق گفتن . دمش گرم قول ندین قربان
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    40 3
    عالی! حرف دل مردم
  • homa. kia IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    13 97
    تا زمانی که افکار خطرناک منافقایی مثل تو و امثال تو در این مملکت هست قربونش برم خود حضرت عباس هم بیاد نمیتونه کاری بکنه.
  • رضا BR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    53 3
    جناب رییسی جهت حق پایمال شده ام دستور پیگیری دادند ،مراجعه کردم به دستگاه مربوطه(دیوان ضد عدالت)در جواب گفتند هر کس نامه داده خودش هم جواب بده ،وقتی حرف ایشان جهت احقاق حق فردی هیچ اثری ندارد وای به حال ملتی که رئیس ایشون باشه
  • حبیب IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    11 73
    داستان سر هم میکنی . نویسنده ایی یا چی .
  • ناشناس IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    39 1
    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست آنچه البته به جایی نرسد فریاد است التماس تفکر
  • صادق IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    14 79
    در ضمن شما اگه به حضرت عباس اعتقاد دارید پس باید بدانید که حضرت عباس با اینکه می‌دانست تمام هستیش را قراره بدهد باز به امر امامش فقط سمعا و طاعات گفت شما برای امام و رهبرت چکار کردی؟
  • امیر آشفته IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    48 5
    آقای موسوی بسیار عالی بود و حرف دل هزاران مردم خسته از وعده و وعیدهای دولت ها. ممنون
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    38 1
    آقا یک بار کاری را بکنید و بعدش بگویید. چرا باید وعده‌اش را بدهید؟ همه مشکلات ما از وعده‌های انجام نیافته است.
  • ناشناس IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    39 3
    خدا جان ومالت را حفظ کند ..انشاالله
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    25 4
    هی دل غافل
  • رضازارعی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    47 4
    خوش نواختی مرد.کاش یک ذره از فهم تورا کیهان داشت
  • محمد US ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    65 2
    اقای زاکانی تو تبلیغات ریاست جمهوری شرط کرد به نفع رییسی میره کنار در عوص پست شهرداری تهران براش رزرو بشه اقای رییسی به این قولش عمل کرده
  • ناشناس IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    37 4
    مرد حسابی،!اکه کاری غیر این بلد بود انجام میداد دیگه.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    37 2
    حالا شمااینهاراگفتید،خوب هم گفتیدومنطقی،،اما کو گوش شنوا؟!!آنکه میخواهدحافظ بی چون وچرای صندلی اش باشدبه این حرفها اهمیتی نمی دهد،آب درهاون میکوبید!!!
  • علی میر علی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    13 91
    سلام با برادر عزیزم که زیرکانه وحرفهه ایی درصدد تخریب واسید پاشی به چهره مردمی ترین دولت بعداز شهید رجایی است برادر جان هر منصفی که الفبای اقتصاد را بداند متوجه هست که تخریب و ایجاد نابسامانی در دولت قبل که دل در گرو غرب وبرجام داشت مملکت را به این روز سیاه نشاند ومعادل 1380همت بدهی بجای گذاشت که باید داده شود دوم شبکه بانکی وچاپ پول در مملکت پدر همه را درآورده که این دولت در حال تغییر ریل است هر عاقلی میداند اگر با آن فرمان جلو می‌رفتیم الان دلار بالای صد بود ونظام بهم پاشیده بود و شرایط برا تجزیه ولیبی شده که نقشه آنها بود کاملا فراهم شده بود
  • حسین IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    37 3
    جای تو بودم سید تیتر می زدم: یادداشت هایی برای هیچکس... همین قدر مختصر و مفید.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    28 1
    لطفا نظرات دلسوزان را بپذیرید این راهی که میروید به ترکستان است
  • امیر IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    34 2
    درود بر شما مرد شریف و بزرگوار که درد و رنج جامعه را بیان نمودید کاش تصمیمات کلان کشور با افراد متخصص و باتجربه مشاوره می شد.متاسفانه گوش شنوا نیست
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    28 7
    روحانی فاجعه بود آقا اقتصاداگه با درست کردن حجاب مردم درست میشه مردا هم چادر میزنن😂
  • فیروزمدنی ازتهران IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    30 0
    و خلاصه کو گوش شنوامردم از زندگی خسته شده اند
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    34 6
    به والله دیگه خسته شدیم دیگه بریدیم
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    32 1
    آفرین به این تدبیردرست ملت آتش زیر خاکسترن من بارها گفتم لااقل به حال خودشان بگذارید وبا حرفهای تلخ وتهدید بدترازاین نکنید این یک واقعیت است نه یک تهدید یا هرچیز دیگراز رییس یک جمهوری اونم اسلامی بعیده ورود به مسائل پیش پا افتاده یابه قول رادان انگشت شمار
  • یک مستمری بگیر IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    30 3
    این درد دل ، فقط مشتی از خروار است اما اصل مطلب هم این مقال نمی کنجد یکی از هزاران درد هم این است صدهها هزار جوان تحصیل کرده که ثروت مملکت بودند الان برای دشمن معروف خدمت می کنند آقای رئیسی !!!
  • احمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    16 92
    فقط یک جمله کوتاه در جواب این آقا میدم، تو که رای ندادی و برای مملکتت انتخابی نکردی پس غلط میکنی انتقاد میکنی در ضمن اینم بفهم آنقدر دولت قبل گند زده در همه موارد که با یک سال دو سال چیزی عوض نمیشه باید صبر کرد
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    30 7
    سخن حق جواب نداره
  • علی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    32 11
    کباب شدیم از فقر گرانی
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    43 15
    اگه وعده ها مالیات یا جریمه داشتند الان مثل سوئیس زندگی میکردیم
  • علی کرمیان IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    34 10
    دستم بهت نمی رسد ای دلربای من لیک ازره دوربوسه بردهنت می زنم هرچی که نوشتی همه درددل مابود احسنت ......
  • حمید IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    29 8
    کاملا درست گفتن
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    34 4
    دمت گرم... ولی حیف، کو گوش شنوا!!!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    15 40
    درسته حرفات در مورد این دولت ! ولی اینکه حزبی بخوای همه رو بکوبی ولی از حزب خودت کوچیکترین انتقادی نکنی کل ارزش نوشتت رو‌ میبره زیر سوال ، من فکر میکردم شما آدم منطقی هستید ولی اینجور که معلومه شما واقعا دغدغه مردم رو ندارید ، که اگر داشتید ان یکی حزب هم در شرایط امروز مردم کمتر از دیگران تقصیر نداره
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    31 10
    عالی بود دم نویسنده گرم
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    24 10
    پاسخ دفتر رئیسی به موسوی: به امام حسین راه نداره، نمیشه...
  • محمد GE ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    31 6
    اینا فقط زورشون به مردم میرسه
  • من IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    32 8
    خدایا چقدر خوب نوشته منم به روحانی رای ندادم حتی خاتمی هم اگر امروز بیاد رای نمیدم هر چند اون مرد رو دوست دارم.... حرف های نویسنده سطر به سطرش زیباست هر چند مشکلی رو حل نمیکنه متاسفانه... ولی با خوندنش انگار داشنی با نزدیکترین ادم به افکارت درد و دل میکردی... ممنون خبر ان لاین لذت بردم.
  • PL ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    26 1
    ما هم به روی خودمان نمی آوریم که از سر هیجان به طالبان اخطار دادید که حق آبه ایران از هیرمند را بدهید و گروه..‌...‌‌
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    27 4
    حرف دل مردم‌روگفتید...........عین حقیقت هست حرفاشون
  • ج IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    27 2
    سید عزیز جان بدرستی حق مطلب را اداکردی تا توهم وتخیل وشعور هست امیدی به بهبوداوضاع نیست امیدوارم که عقل بر این پوچی افکار غلبه کند وکارهای بر مدار عقل وخرد انجام گیرد وهمه پاسخگوی اعمال خودباشند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    39 7
    بدترین دولت . خدا ازشون نگذره که فقر و بدبختی را نصیب مردم کردند . اللهم عجل لولیک الفرج
  • ایرانی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    15 36
    آره راست میگه. بذارین همون روحانی وعده بده. وعده های قشنگ برداشتن تحریم ها بواسطه‌ی دانستن زبان دنیا، وعده دلار سه هزار تومانی که شد سی هزار تومان، وعده انجام برجام و....