اسلامی‌پناه گفت: «زنی که شام شب ندارد و ما هم این امکان را برای او فراهم نمی‌آوریم که خودش را تامین کند٬ برایش فرقی نمی‌کند که شوهرش افغان باشد یا ایرانی. او خلا دارد و وقتی ما نتوانسته‌ایم خلا او را پر کنیم و یک افغانی دارد آن را پر می‌کند چطور می‌توانیم خودمان را کنار بکشیم.»

علی اسلامی‌پناه٬ نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس باحضور در میزگرد با موضوع وضعیت کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان اتباع بیگانه٬ گفت: «هرکشوری مرزها و مرزبانها و مقرراتی برای ورود و خروج اتباع بیگانه دارد. شما فرص بگیرید که اگر یک فرد افغان وارد کشور ما بشود و مرتکب قتل بشود ما خودمان را کنار می‌کشیم؟ می گوییم چون افغان بوده و بدون مجوز وارد شده پس این قتل منتفی است و تشکیل پرونده هم نمی‌دهیم. یعنی می‌خواهم بگویم که ما هستیم که امکان ورود اینها را به کشور داده‌ایم. چرا ما الان مرزهایمان را نمی‌بندیم؟ این که بگوییم آنها بیایند و هرکار هم بکنند به ما ربطی ندارد و ما رسیدگی نمی‌کنیم. خب به هرحال اینها مرزهای کشور ماست و ما باید تاوانش را پس بدهیم.»
او ادامه داد: «حاکمیت باید مرزها را ببندد تا شهروندان در امان باشند. در این صورت آن زن روستایی نمی‌آید هی صغرا کبرا بچیند و استدلال برای خوش بیاورد که با مرد افغان ازدواج کند یا نه. زنی که شام شب ندارد و ما هم این امکان را برای او فراهم نمی‌آوریم که خودش را تامین کند٬ برایش فرقی نمی‌کند که شوهرش افغان باشد یا ایرانی. زنی که فکر کند با این ازدواج از مرگ حتمی نجات پیدا می کند٬ این کار را می‌کند٬ او خلا دارد و وقتی ما نتوانسته‌ایم خلا او را پر کنیم و یک افغانی دارد آن را پر می کند چطور می‌توانیم خودمان را کنار بکشیم و بگوییم این مرد غیرقانونی وارد کشور شده٬ پس ما نه این ازدواج را به رسمیت می‌شناسیم نه بچه را.»
اسلامی‌پناه گفت: «یعنی همیشه ما حالت دفاعی به خود می‌گیریم و گناه را به گردن کس دیگری می‌اندازیم. آیا اگر کسی از دیوار خانه ما پرید و وارد خانه ما شد و اثری در خانه ما گذاشت٬ به راحتی از او بگذریم؟ چه فرقی بین حریم یک خانه و حریم یک کشور وجود دارد؟ ما نباید به استناد اینکه این فرد بدون مجوز وارد کشور شده٬ او را کنار بگذاریم. از نظر من به جای اینکه دنبال مقصر بگردیم٬ ببینیم چه شرایطی باعث شده که حالا این اتفاق بیفتد؟»
مشروح این میزگرد را اینجا بخوانید.
45/231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    6 2
    اتفاقا پیش پای شما همین چند روز پیش 11مرد متجاوز افغانی که به یه پسربچه تجاوز کردند این خلا رو پر کردند!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    1 2
    نباید هم این خلا پر شود. چون با وجود چند میلیون افاغنه این موضوع بلافاصله تبدیل به رویه خواهد شد.
  • ايران دوست IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    3 1
    بله اين زنها خلاء دارند: خلاء وطن دوستي و عشق به هم ميهن! خلاء تعصب ملي و روحيه خود باوري! بيگانه دوستي هم حدي دارد برادر من!