بازداشت اعضای مقاومت، سیلی محمود عباس به مصر

ایسنا نوشت: منابع فلسطینی اعلام کردند، حوادث کنونی کرانه باختری و بازداشت اعضای مقاومت توسط دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین احتمالا منجر به شکست نشست‌های قاهره میان گروه‌های فلسطینی می‌شود.

منابع فلسطینی اعلام کردند: سرکوب، پیگرد و بازداشت اعضای مقاومت توسط دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین یک اقدام خارج از توافق ملی فلسطین است و هرگونه توافقی درباره دیدار دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی در قاهره را با شکست مواجه می‌کند.

این منابع اعلام کردند: برخی گروه‌ها از جمله حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی و دموکرات فلسطین در حال بررسی عدم مشارکت در نشست آتی به عنوان پیام اعتراض به حوادث کرانه باختری هستند. اوضاع کرانه باختری و بازداشت اعضای مقاومت توسط دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تنها به نفع اشغالگران اسرائیلی است و سیلی به صورت مصر و تلاشی برای تکمیل نقش رژیم صهیونیستی است که در بازداشت اعضای مقاومت یا ترور آنها شکست خورده است. نشست آتی قاهره تا زمانی که تشکیلات خودگردان فلسطین به این اقدامات ادامه بدهد نتیجه جدیدی نخواهد داشت. عدم مشارکت این گروه‌ها در این نشست پیام قوی و واضحی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در تنگنا قرار می‌دهد.

خضر حبیب، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل پافشاری بر بازداشت‌های سیاسی و سرکوب اعضای مقاومت مذاکرات قاهره را با شکست مواجه می‌کند. در صورتی که این بازداشت‌ها ادامه یابد، جنبش جهاد اسلامی به همراه گروه‌های مقاومت در مذاکرات قاهره شرکت نخواهند کرد. بازداشت‌های سیاسی یک جنایت آشکار و اشتباه و جنایتی علیه ملت ما و یک رسوایی بزرگ است که تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.

دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی قرار است ۳۰ ژوئیه در قاهره برای بررسی راه‌های مقابله با اشغالگران و وحدت ملی گردهم آیند. این نشست در سایه بدبینی ملت فلسطین و اصرار تشکیلات خودگردان بر همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی و بازداشت سیاسی اعضای مقاومت صورت می‌گیرد. طی عملیات نظامی اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جنین ۱۲ فلسطینی شهید و یک سرباز اسرائیلی کشته شد. رژیم صهیونیستی از کاهش سیطره تشکیلات خودگردان فلسطین بر اردوگاه جنین ناخرسند است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1791473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =