۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴

نویسنده رمان‌های «دکستر» از اینکه قاتل زنجیره‌ای کتابش عاشق‌پیشه به تصویر کشیده شود، انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، جف لینزی که براساس رمان‌هایش با محوریت شخصیت دکستر سریال موفقی به همین نام ساخته شده، گفت: «اشتباه است اگر فکر کنیم دکستر آدم خوبی است.»
 
او از اینکه مردم این قاتل سریالی را «عاشق‌پیشه» فرض کنند و به اشتباه خیال کنند او فردی «خوب» است ابراز نگرانی کرد.
 
لینزی نام مستعار جفری پی. فروندلیچ، نمایشنامه‌نویس و نویسنده رمان‌های جنایی آمریکایی است. او در جریان نمایشگاه کتاب «Semaine Noire» مارسی که برای ترویج آثار تریلر است این سخنان را گفت.
 
تا کنون شش جلد از مجموعه رمان‌های «دکستر» منتشر شده است، رمان اول «رویای محو دکستر» نام دارد که سال 2004 منتشر شد. ماجراهای این شش رمان داستان دکستر مورگان، متخصص بررسی رد خون در پلیس جنایی میامی است که شب‌ها به سبک قاتلی سریالی، جنایتکاران را به سزای اعمالشان می‌رساند.
 
شبکه شوتایم براساس این شخصیت سریال موفق و تحسین‌شده‌ای با بازی مایکل سی. هال در نقش اصلی تولید کرده است که هم اکنون فصل ششم آن یکشنبه شب‌ها روی آنتن می‌رود. جلد ششم کتاب‌ها این هفته منتشر می‌شود.
 
لینزی که با وجود رضایت از سریال چندان از تلقی بینندگان از شخصیت دکستر راضی نیست، گفت: «برخی فکر می‌کنند عدالت برای دکستر مهم است، عدالت اصلا اهمیتی برای دکستر ندارد، فقط کشتن برای او مهم است. او جذاب است چون خطرناک است. اشتباه است که فکر کنیم او آدم خوبی است. او اصلا خوب نیست، مردم تصور عاشقانه‌ای از او دارند. او یک قاتل سریالی است. به این دلیل از او خوش‌مان می‌آید چون کدهای اخلاقی خودش را دارد.»
 
کد اخلاقی دکستر این است که او فقط قاتلان سریالی دیگر را به قتل می‌رساند.
 
لینزی درمورد شکل‌گیری شخصیت دکستر در این نمایشگاه توضیحاتی داد، او گفت هیلاری همینگوی، از تبار خانواده ارنست همینگوی که همسر نویسنده است او را تشویق کرد که عناصر اصلی رمان جنایی را در این مجموعه کتاب وارد کند.
 
لینزی پیش از رمان‌نویسی مدت 12 سال در هالیوود مشاغل مختلفی از بازیگری و کمدینی تا نوازندگی و نمایشنامه‌نویسی تجربه کرده بود. او با همینگوی در هالیوود آشنا شد و همسرش او را تشویق کرد روی نوشتن تمرکز کند.
 
وقتی لینزی اولین جلد «دکستر» را نوشت، هیچ خریداری نداشت، «اصلا فکر و خیال موفقیت به سرم نمی‌زد. همه ناشرهای دنیا و کارگزاران ادبی شهر کارم را رد می‌کردند.»
 
در هشت سال گذشته میلیون‌ها نسخه از کتاب‌های «دکستر» در 38 کشور جهان به فروش رفته‌اند و لینزی روی جلد هفتم آن کار می‌کند، او در این جلد یکی از اعضای خانواده دکستر را می‌کشد!
 
تلگراف / 17 اکتبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =