کامران دانشجو در بین اظهارات خود در جمع روسای دانشگاه ها، یکی از روزنامه های صبح تهران را در مقابل خود گذاشت و از روی آن، شروع به خواندن کرد.

وی در توضیح این اقدام خود گفت: "صبر کنید تا تیتر و سوتیترهای صفحه اول یک روزنامه را بخوانم تا ببینید برخی از روزنامه ها چطور درباره کشور و اوضاع آن می نویسند."
پس از آن، دانشجو شروع به خواندن تیترها کرد: "نگرانی از افزایش طلاق، تخم مرغ دانه ای 15 تومان است، کلاهبرداری 20 میلیاردی یک زن، پایه مجسمه شهریار هم غیب شد، ماجرای سفارش احمدی نژاد برای یکی از بستگان، استعفای علی مطهری، ماجرای واهی نامه دولتمردان و انداختن در چاه جمکران، دولتی ها را غرور گرفته است، بازی با ارقام و اعداد تفریح دولتمردان شده است، دلایل گران شدن گوشت وارداتی، باید از آمارهای دولت تحقیق و تفحص شود، خاوری اگر می گوید بیگناه است به کشور بازگردد."
وزیر علوم در ادامه با تحلیل تیترهای این روزنامه گفت: "آیا در این روزنامه یک نکته مثبت وجود دارد یا نه؟ ببینید اینها در مسیر حضرت آقا حرکت می کند؟ یعنی ما یک نکته مثبت در آن روز نداشتیم؟ می بینید شلاق را چطور به جان دولت گرفته اند؟"
دانشجو در پایان تحلیل رسانه ای خود، افزود: "یک تیپ از روزنامه های ما این طوری اند. خداوکیلی یک نفر این تیترها را بخواند، چه چیزی از فضای کشور در ذهنش می آید؟ این در راستای فرمایشات حضرت آقاست ولایتمداران!؟ در عمل باید نشان داد ولایتمدارید. حتی اگر با ذوق و سلیقه سیاسی ما نیز همخوانی ندارد.این را گفتم که بدانید از این مباحث چه چیزهایی تیتر می شود؟"
وی با اشاره به پیامک یکی از خبرگزاریها که روی تلفن همراهش آمده بود، گفت: "همین الان خبرهای این نشست را می نویسند، ببینید چطور منعکس کرده اند: دانشجویان در خوابگاه می خوابند! آیا آقای روستا آذر گفت همه دانشجویان در خوابگاه ها می خوابند؟ این انصاف است؟ آخر یک مقدار هم به فکر آخرت باشید. اگر این دنیا جای بندبازی است، آن دنیا جای بند بازی نیست. این نوع خبرسازی، اخلاقی نیست."
دانشجو در بخش دیگری از سخنانش در صدد دلجویی از خبرنگاران برآمد و گفت: "نگاه من به عزیزان خبرنگار نیست، چون آنها درست منتقل می کند، ولی برخی از آقایان نشسته اند و حرفها را ناقص می کنند و منتشر می نمایند. می نویسند فلانی گفت "لا اله" خب، بقیه اش را نمی گذارند نوشته شود که "الا الله" هم گفت. "
بازنشستگی طبق آئین نامه بوده است
وزیر علوم از آئین نامه جدید بازنشستگی و تاثیر امتیازات استانها در بازنشستگی آنان خبر داد و گفت: "در مجلس، دیروز درباره بازنشستگی اخیر توضیح دادم، همه آقایان نیز استقبال کردند. عزیزانمان در مجلس خیلی خوب از این آئین نامه استقبال کردند، البته به استثنای یک نفر. برخی از استادان دانشگاه ها، طبق آئین نامه جدید اگر بازنشسته شده اند به دلیل نیاوردن امتیاز لازم بوده."
کامران دانشجو همچنین از سیاستهای وزارت علوم در تقویت پیام نور خبر داد و گفت: "یکی از سیاستهای بسیاری عالی دولت نهم و دکتر زاهدی، تقویت پیام نور بود و ما نیز این سیاست را ادامه می دهیم. روسای این دانشگاه ها از عزیزترینهای اعضای خانواده دانشگاهیان هستند. پیام نور نشان داده در تحصیلات تکمیلی به مراتب از غیر انتفاعی های دیگر، عمل کرده است."
وی به سایر دانشگاه ها توصیه کرد با این دانشگاه به رقابت صحیح و سازنده بپردازند. دانشجو در این باره توضیح داد: "نگویید ما مدرک این دانشگاه را نمی پذیریم، این رقابت مخرب است. ولی رقابت سازنده در درون خانواده بسیار خوب است. ما خارج از تمام مسئولیتها اگر حرفی بزنیم، درست نیست. پیام نور توانست آموزش عالی را به صورت ارزان در نقاط مختلف کشور ببرد، ولی کیفیتش را باید حتما ارتقا دهد و اعضای هیات علمی اش را بیشتر کند. ما نیز کمک می کنیم تا بحث جذب هیات علمی در استانها جدی گرفته شود."
45/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    1 0
    سلام لطفا از مسئولین پیام نوربپرسیدچرا دانشجویی که قبول شده درازمون سراسری 90 وانتخاب واحد هم کرده وشهریه هم پرداخت کرده مسولین اموزش پیام نوریکی از دانشگاهها گفته حق ثبت نام نداردچون مدرک نظام قدیم داره ومدرک پیش دانشگاهی نداره.شهریه هش هم قابل برگشت نیست چون به حساب خزانه رفته ایا این درسته؟ایا واقعا بخش نامه جدیداومده دراین مورد؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    1 0
    ببخشيد آقاي كامران يه سوال آيا ولايت مداري به معناي واقعي آن يعني حمايت از دولت ؟ آيا كساني كه بيان مشكلات جامعه مي پردازند به نحوي معاند هستند ؟ شما كه وزير علوم هستيد بايد بيشتر با اين جمله كه انتقاد وبيان مشكلات جامعه منجر به تصحيح اشتباهات ودر نهايت به بهتر شدن وپويايي جامعه كمك مي كند، بيشتر آشنا باشيد .اصحاب رسانه از زحمت كش ترين اقشار جامعه هستند بياييد كمي با آنها كه قطعا نيتي غير از خير در كار شان نيست مهربان تر باشيم