تحقق توسعه‌یافتگی استان نیازمند همراهی دولت و بخش خصوصی است

استاندارچهارمحال وبختیاری گفت: تحقق توسعه‌یافتگی استان نیازمند همراهی دولت و بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، غلامعلی حیدری روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این استان افزود: دولت در قبال بخش خصوصی وظایفی دارد که تمام قد در این حوزه فعال است و نمونه آن را در در تلاش دولت در عرصه دیپلماسی سیاست خارجی شاهد بودیم و سبب شد تا گشایش‌های تازه‌ای در بخش اقتصادی و فعالیت بخش خصوصی ایجاد شود.

وی ادامه داد: عضویت ایران در پیمان شانگهای بعد از ۱۷ سال، تقویت تعامل استانداران با سفرای ایران در کشورهای مختلف، کاهش استقراض از بانک مرکزی، جلوگیری از اضافه برداشت از بانک‌ها و تمرکز بر ظرفیت های داخلی از جمله اقدامات دولت سیزدهم است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به موازی فعالیت های دولت در سطح کشور، در استان نیز اقدامات قابل توجهی برای تحقق توسعه یافتگی استان در حوزه‌های تکمیل زیرساخت‌ها و بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری شکل گرفته است و ریل‌گذاری خوبی در این خصوص شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه تحقق توسعه‌یافتگی استان نیازمند همراهی دولت و بخش خصوصی است به انتظارت دولت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: افزایش بهره وری، رونق تولید برای تحقق شعار سال، تقویت مبادلات تجاری، احیای معادن، مشورت با نخبگان اقتصادی، توجه به آمایش سرزمین و تمرکز بر توسعه صنایع تبدیلی، انجام صادرات از کمرگ استان، مبارزه با فساد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مردمی کردن اقتصاد از مهمترین این انتظارات است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود بخش خصوصی از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای دوری کرده و تمرکز خود را بر تقویت اقتصاد داخلی و همراهی با دولت برای دست‌یابی به رشد و توسعه قرار دهد.

حیدری افزود: گسترش گردشگری، ایجاد بندر خشک و توسعه دامداری از دیگر امور مهم استان است که انتظار می رود اتاق بازرگانی در این خصوص ورود پیدا کند.

وی همچنین به وظایف دولت در قبال بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌ها، تامین آب پایدار در بخش‌های شرب، صنعت، کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی، تکمیل زنجیره ارزش و دعوت از وزاری اقتصادی برای حضور در استان و رفع مطالبات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان از جمله برنامه‌هایی است که به جد از سوی دولت در دست اجراست.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1789684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =