۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۱

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: «پیش‌دانشگاهی را سالی‌واحدی کردیم تا مدیریت یکپارچه‌ای در محیط مدرسه بر اداره مدرسه اعمال شود.»

ابراهیم سحرخیز٬ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش باحضور در کافه‌خبر در مورد چرایی سالی‌واحدی شدن دوره پیش‌ دانشگاهی گفت: «حتما یک چرایی وجود داشته است که ما نظام پیش‌دانشگاهی را با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش از ترمی واحدی به سالی واحدی تبدیل کردیم. چند علت وجود داشت؛ اولا ما می‌خواستیم مدیریت یکپارچه‌ای در محیط مدرسه بر اداره مدرسه اعمال شود. ما پیش‌دانشگاهی را هم در درون دبیرستان در کنار سالهای دبیرستان داشتیم و دلیلش هم این بود که ما برای استفاده بهینه از نیرو و فضا و اماکنمان نیازمند این بودیم که دوره دبیرستان را یکپارچه ببینیم٬ پس سال گذشته دوره پیش دانشگاهی را هم در درون دبیرستانها برگزار کردیم.»
او ادامه داد: «امسال دیدیم که در مدرسه‌ای٬ یک مدیر می‌بیند که سه سال اولش با یک نظم و برنامه‌ای پیش می‌رود٬ امتحاناتش سالی واحدی و امتحانات پایانی در خرداد است٬ نمره پایانی اول دست معلم است؛ بعد در کنار اینها یک سالی در کنار اینها قرار گرفته به نام پیش‌دانشگاهی که نظامش ترمی است و وسط سال تعطیلات میان ترم دارد٬ خب مدیر به کدام اینها برسد و در واقع صدای واحد و هماهنگی را ما در این مدارس نداشتیم. اما حالا مدیریت یکپارچه‌ای در مدارس داریم.»
مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.
47/231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    جالب است ابتدا پیش دانشگاهی را با دبیرستان ادغام کردند که تمام مدیران پیش دانشگاهی و دانش آموزان می دانستند باعث کاهش کیفیت آموزشی می شود و از ابتدا می گفتند سیستم های این دوره ها بهم نمی خورد بعدا آقای معاون وزیر فهمید که مشکل بوجود آمده تصمیم گرفتند قانون پیش دانشگاهی که قرار بود دانش آموزان آماده ورود به دانشگاه شوند را تغییر دادند. فرض کنید اگر شورای عالی پس از ادغام پیش دانشگاهی در دبیرستان مصوب نمی کرد که سالی واحدی بشود تاوان بی تدبیری وزارت و معاون وزیر را چه کسی باید می داد.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    6 0
    وسط سال تعطیلات میان ترم دارد!!!!!!!!!!!!؟ پیش دانشگاهی های مریخ رو میگید!!!! من الان دانشجو هستم تو سال 89-90 ما تا روزهای آخر میومدیم حتی بیشتر از دبیرستان به مردم دروغ نگید معلم ریاضی مون هم مجبور شد چند جلسه اضافه برامون بزاره باز هم نتونست درس رو تموم کنه
  • معترض IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    5 0
    سالی واحدی شدن پیش دانشگاهی هیچ دلیلی جز بدبختی و بیچارگی ما پیش دانشگاهیان نداشت. صدامون هم که به جایی نمیرسه...
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    4 0
    قانون سالی واحدی شدن فقط باعث بدبختی ما پیش دانشگاهیان است.همین و بس
    • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
      3 0
      واقعا همین طوره
  • بدون نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    3 0
    اين مسخره بازيا چيه چرا با سر وشت ما بازي ميكنيد بابا يه خورده تو كاراتون تدبير داشته باشيد يكي از دلايلتون منطقي نبود