مهر خبر داد:

امرالله احمدجو، کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی مانند «روزی روزگاری» و «تفنگ سرپر» این روزها مشغول بازنویسی دو مجموعه داستان و یک رمان سه جلدی است.

 

احمدجو با اشاره به سه کتابی که نگارش آنها را به پایان برده و به زودی کار بازنویسی‌شان را شروع می‌کند، گفت: دو مجموعه داستان نوشته‌ام یکی به نام «قصه‌های دهکده» و دیگری «قصه‌های محله» که حکایت‌های اولی در فضایی روستایی و داستان‌های مجموعه دوم در فضایی شهری اتفاق می‌افتد.

 

به گفته وی، داستان‌های مجموعه «قصه‌های دهکده» شامل حدود 20 حکایت کوتاه با شخصیت‌هایی ثابت است و ماجراهای همه این داستان‌ها در دنیایی فانتزی و بدون زمان و مکان مشخص اتفاق می‌افتد و «قصه‌های محله» هم مشابه مجموعه قبلی است با این تفاوت که داستان‌ها و حکایت‌های مربوط به داستان‌های آن در فضایی شهری به وقوع می‌پیوندد.

 

این فیلمنامه‌نویس و کارگردان تلویزیونی تاکید کرد: هیچ هدف خاصی از دنبال هم قرار دادن این دو مجموعه که فضاهایی کاملاً متفاوت دارند، نداشته‌ام و به دنبال نوعی مشغولیت فکری خودم بوده‌ام. هر چند در هر دو مجموعه علاوه بر یک راوی واحد، یک شخصیت ثابتی به نام «درویش» هم حضور دارد.

 

احمدجو در ادامه از نگارش یک رمان سه جلدی و به گفته خود بسیار حجیم خبر داد و گفت: فعلاً نام این کتاب را «استادنامه» گذاشته‌ام و درباره استادی است شاعر که تعدادی دانشجو و یا شاگرد دور و بر او هستند و حکایت ارتباط میان آنها است.

 

وی با اشاره به ارتباط این رمان با کارهای تلویزیونی‌اش افزود: در واقع فیلمنامه‌های سه مجموعه تلویزیونی که من قبلاً کار کرده بودم یعنی «شاخه‌های بید»، «تفنگ سرپُر» و «روزی روزگاری» از این رمان استخراج شده بودند ولی هیچ گاه قصد چاپ چنین رمانی را نداشتم اما الان که فراغت بیشتری دارم، تصمیم به این کار گرفته‌ام.

این پژوهشگر ادبیات عامه و فولکلور در پایان با بیان اینکه در حال حار مشغول بازخوانی و بازنویسی رمان «استادنامه» و نیز مجموعه داستان‌های «قصه‌های دهکده» و «قصه‌های محله» ابراز امیدواری کرد در آینده نه چندان دور، این کتاب‌ها را برای چاپ به یک ناشر بسپارد.

6060
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =