مهرنوشت:

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصولگرایان باید مواضع خود را نسبت به جریانات فتنه و انحراف همچنین منشور و مواضع دبیران کل جامعتین صریح بیان کنند، گفت: میوه تلخ تفرقه در اصولگرایان را اصلاح‌طلبان برداشت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام علی بنایی ، درباره روند وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم گفت: به اعتقاد ما ورود به هنگام آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مهدوی کنی به مدیریت بحث انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی و تجمیع دوستان اصولگرا در زیر یک پرچم واحد، نتیجه مستقیم آن خلع سلاح رقیب و جلوگیری از تفرقه و تشتت نیروهای اصولگرا و خودداری از خودزنی و مجروح کردن یکی دیگر است و در یک کلام موجب ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی و عصبانیت رسانه‌های خارجی شده است.
اهم اظهارات وی را در ادامه شرح زیر است:
*در فضای کنونی کشور و برای دستیابی به کرسی‌های مجلس، اصولگرایان و اصلاح طلبان در رقابتند. هر چند به ظاهر گفته می‌شود که اصلاح طلبان برنامه‌ای برای حضور در انتخابات مجلس ندارند و یا در حال تنظیم شروط هستند، واقعیت آن است که اصلاح طلبان به صورت چراغ خاموش در پی رصدکردن شرایط موجود و آینده کشور هستند و با دقت جریانات داخلی جبهه اصولگرایی را پیگیری می‌کنند تا بر اساس آن نسبت به واردکردن نیروهای خود در سطوح مختلف برنامه ریزی کنند.
* بدیهی است که بهره‌بردار عمده از اختلافات داخلی اصولگرایان جریان اصلاح طلبی است و کسی نمی‌تواند خودش را به غفلت بزند و بگوید من نمی‌دانستم. مطمئناً میوه شوم و تلخ تفرقه در جمع اصولگرایان را اصلاح طلبان برداشت خواهند کرد.
هدف جامعتین پیروزی در انتخابات با حفظ اکثریت اصولگرایان مجلس است
*پیروزی در انتخابات مجلس نهم با حفظ اکثریت اصولگرایان مجلس هدف روشن جامعتین است. با این فرض هر شخص حقوقی و حقیقی که بخواهد به روش‌های مختلف و یا کارهای موازی به نحوی از انحاء با ایجاد تفرقه و دو دستگی در جمع اصولگرایان مانع این پیروزی شود، معلوم است که به صورت خواسته با نخواسته به خدمت رقیب برخاسته و آنها را با کمترین زحمت، صاحب کرسی‌های مجلس خواهد کرد. اما اینکه چه کسی ممکن است به این خطای فاحش دست بزند و موجب تفرقه در بین اصولگرایان بشود، تصورش بسیار آسان است و نمونه‌های فراوانی از آن را هر یک از ما در ذهن داریم.
* مروری بر وقایع سیاسی و انتخابات مجالس و ریاست جمهوری‌ها گواه بر این مدعاست که غفلت و سهم‌خواهی و زیاده‌طلبی هر یک از ما ممکن است چنین سرنوشتی را برای ما رقم بزند، بنابراین راه پیش رو حساس است و مسیر دشوار، و بینش و بصیرت لازم است که از این مسیر به سلامت عبور کرد.
همه گروه‌ها باید در مقابل جریان‌های انحرافی و فتنه موضع‌گیری کنند
* ممکن است ادعا شود که اینها به لحاظ سابقه در چه جایگاهی قرار دارند؟ چگونه ممکن است اینها دچار بی‌بصیرتی و خطای فاحش شوند، جواب این ادعا هم از تجربه جریان فتنه و جریان انحرافی به خوبی به دست می‌آید، به همین دلیل اصرار داریم که بایستی اولاً در مقابل جریان فتنه و جریان انحرافی همه گروه‌ها و اشخاص باید به صورت شفاف موضع گیری داشته باشند و نسبت خود را تعریف کنند و دوماً موضع خود را به صورت شفاف در برابر منشور جامعتین و مواضع دبیران محترم جامعتین روشن کنند تا مجال شبهه‌افکنی و ابهام گویی و چرخش 180 درجه‌ای برای کسی پیش نیاید.
* مسیر و راه در جریان اصولگرایی پذیرفتن منشور جامعتین و تجمع در زیر چتر جبهه متحد اصولگرایی است. انتخاب و ترویج و اشاره به هر راه دیگر از سوی افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی که موجب انحراف افکار عمومی اصولگرایان و یا تضعیف این جبهه شود، مشمول نهی صریح آیت‌الله مهدوی کنی قرار می‌گیرد.
/212 212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =