۰ نفر
۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴

مهر گزارش داد:

«شاگرد جادوگر» نوشته نورا اسول، نویسنده مراکشی با ترجمه محمود گودرزی توسط انتشارات مکتب تهران منتشر شد.


انتشارات مکتب تهران در راستای انتشار داستان‌های بومی دیگر کشورها، به تازگی «شاگرد جادوگر» نوشته نورا اسول را بر اساس یک داستان بومی از کشور مراکش منتشر کرده است.

این کتاب داستان پسری را روایت می‌کند که آنقدر فهمیده بود که اسمش را «فهیم» یعنی دانا گذاشته بودند. مادر فهیم با این‌که فقیر و ندار بود، به دنبال مدرسه‌ای می‌گشت تا پسرش در آن خواندن و نوشتن یاد بگیرد. یک روز پیرمردی به او گفت: می‌گویند آن طرف بلندی‌ها مدرسه‌ای هست که تا آن‌جا چند روز پیاده راه است. می‌توانی بروی و بخت خودت را آزمایش کنی.

 

زن با شنیدن این حرف دست پسرش را گرفت و یک‌راست به سمت کوهستان رفت.

فهیم در خوابگاه مدرسه اقامت کرد. او سخت کار می‌کرد. تمام روز شخم می‌زد، آب از چاه بیرون می‌کشید و به زن خدمتکار کمک می‌کرد اما به محض این‌که کارش تمام می‌شد به‌سرعت می‌رفت ته کلاس می‌نشست. او خیلی راحت درس‌ها را تکه تکه به هم پیوند می‌داد و می‌فهمید. فهیم تشنه دانش بود، از ادبیات گرفته تا علوم، فرقی نمی‌کرد. استاد که از نبوغ شاگردش حیرت کرده بود، با خودش فکر کرد «عجب شیطانی است این بچه! بالاخره روزی از من جلو خواهد زد» و به خاطر سوءظنی که داشت مرتب کارهای بیش‌تری به او می‌سپرد تا او را از کلاس دور نگه دارد و ...

این کتاب را امره اورهان تصویرگری کرده است و ناشر ایرانی هم آن را به صورت تمام رنگی و با همان تصاویر اصلی منتشر کرده است. این کتاب در شمارگان 2هزار نسخه، به قیمت 3 هزار و 400 تومان و در 28 صفحه منتشر شده است.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =