پلیس راه استان همدان شرکت سایپا را در مرگ ۷ سرنشین خودروی پراید مقصر دانست

کارشناسان پلیس راه استان همدان، شرکت سایپا را در سانحه رانندگی جاده کبودرآهنگ که به جان باختن 7 نفر از هموطنانمان منجر شده را، مقصر شناخته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، سرهنگ علی فکری با اعلام مطلب فوق افزود: با بررسی های فنی وکارشناسی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه استان همدان در خصوص تصادف سواری پراید با کامیون اسکانیا که در محور کبودرآهنگ به روستای خلعت آباد حادث و منجر به جان باختن هفت نفر از سرنشینان پراید شد، قصور سازنده خودرو (شرکت سایپا) در عدم استحکام بدنه و شاسی در این تصادف محرز است.

وی گفت: در این تصادف متاسفانه 7 نفر از هموطنانمان که 4 نفر آن کودک بودند در دم جان باختند.

وی سهم قصور راننده پراید در بروز این سانحه به علت انحراف به چپ را ۵۰ درصد دانست و خاطرنشان کرد: بنابراین شرکت سایپا به علت نبود استحکام در بدنه خودرو و راننده پراید به علت انحراف به چپ در این تصادف نقش داشتند.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ به میزان ۵۰ درصد از تمام خسارات جانی و مالی وارده به خودرو و سرنشینان سواری پراید، به شرکت سایپا حق السهم و مسئولیت داده شد.

سرهنگ فکری با اعلام اینکه این حادثه عصر جمعه گذشته در برخورد سواری پراید با اسکانیا در فاصله یک کیلومتری جاده کبودرآهنگ - خلعت آباد (خان آباد) رخ داده، یادآور شد: در این سانحه به علت شدت بالای تصادف همه هفت سرنشین سواری پراید از جمله 4 کودک 2، 6، 11 و 16ساله به همراه والدین شان در دم جان باختند.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: محور کبودرآهنگ- خلعت آباد یک مسیر فرعی مسطح، 2 طرفه با عرض هفت متر است با این وجود از محورهای حادثه خیز استان به شمار نمی رود.

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1787530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =