۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۷

کتاب «تاریخ هنر» تألیف حبیب‌الله آیت‌اللهی به همت رایزنی فرهنگی ایران ترجمه و در ایتالیا منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، این کتاب با مقدمه‌ای از اکبر قولی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در 341 صفحه و قطع وزیری با شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده است.

 

ناشر در معرفی کتاب آورده است: «هنر ایرانی که قرن‌های متمادی هنر تمامی کشورهای دنیار را تحت تأثیر خود قرار داده، بیان‌گر عظمت هنری است که دارای ارزش‌های ویژه است و گواه آن را می‌توان غرور و فخرفروشی موزه‌های مشهوری دانست که در سرتاسر دنیا گوشه‌ای از این هنر والا را در خود جای داده و به نمایش گذاشته‌اند. در این کتاب، تاریخ هنر فاخر ایران به سه بخش تقسیم شده و به خواننده ارائه می‌شود.بخش اول مربوط به قبل از ورود اسلام به ایران است که موضوعاتی مانند معماری، حجاری، مجسمه‌سازی، نساجی، فرش و موسیقی را بررسی می‌کند.

بخش دوم این کتاب مربوط به هنر ایران بعد از ورود اسلام است و تحولاتی را که هنر ایرانی بعد از ورود اسلام پیدا کرد، مورد آنالیز قرار می‌دهد.

با پیروزی انقلاب اسلامی، هنر ایران دستخوش تحولی عظیم شد و به نوبه خود بخش نوینی را در سیر تاریخ هنر ایران باز کرد که به تجزیه و تحلیل جداگانه‌ای نیاز دارد. بخش سوم این کتاب به هنر پس از انقلاب اسلامی اختصاص دارد. موضوعات بررسی‌شده در این بخش، معماری، شهرسازی، مجسمه‌سازی، هنرهای سنتی، سینما و هنرهای تجسمی است.»


بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از سال‌ها پیش کمبود منبع در مورد هنر و تاریخ هنر کشورمان در ایتالیا احساس می‌شد و به کرات شخصیت‌های علمی و دانشگاهی ایتالیا از این رایزنی درخواست ارائه منابع معتبر و علمی برای مطالعه و تحقیقات دانشگاهی می‌کردند.


کتاب حاضر اولین کتابی است که با هدف معرفی تاریخ هنر ایران به زبان ایتالیایی منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است


بنا بر اعلام، نشر GB از ناشران برجسته ایتالیایی است که در زمینه چاپ و انتشار کتاب‌های تخصصی هنری شهرت داشته و کتاب مذکور را در سطح ملی و در کتاب‌فروشی‌های معتبر توزیع کرده است.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =