۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰

نشریه معتبر نشنال جئوگرافیک در تازه ترین شماره اش به بررسی 10 بستنی فروشی برتر جهان و بستنی های آنان پرداخته :

1 کاپوجیرو ژلاتو / فیلادلفیا، پنسیلوانیا
این بستنی با تازه ترین مواد از جمله شیر گاوهایی که از علوفه آمیش استفاده می کنند ساخته می شود . طعم بستنی های این فروشگاه کمترجایی پیدا می شود که از آن جمله باید به وانیل بوربون ماداگاسکار، ملوگرانو ، نوکیولا پیمونته ، دارچین سایگون و شیر نارگیل تایلندی اشاره کرد .
 
2 تد دورز فروزن کاستارد / سن لویی، میسوری
این بستنی ها هم از خامه و ماست یخزده تهیه می شود .فروشگاه از سال 1931 فعال بوده و طعمهای ویژه ای همچون هاوایین دی لایت   کارتر کوپرنیکوس در منو این بستنی فروشی دیده می شود.
 
3 بامبای آیس کریمری /سن فرانسیسکو ، کالیفرنیا
برخی از بهترین بستنی های هندی دنیا در این فروشگاه فروخته می شوند. از جمله طعمهای ویژه باید به کاردامون ، بستنی چای ، چیکو و زنجبیل اشاره کرد.
 
4 دوون هاوس /کینگزتون ، جاماییکا
دوون هاوس که در قرن نوزدهم توسط اولین میلیونر سیاه پوست این کشور ساخته شده مشهورترین بستنی فروشی کل جاماییکا محسوب می شود. دراین فروشگاه 27 طعم بستنی از نارگیل و انبه گرفته تا بستنی پسته والبالویی و طعم خاص داوون سرو می شود.
 
5 هلادوس اسکاناپیکو /بوینس آیرس ، آرژانتین
وقتی وارد این مغازه می شوید احساس می کنید دکور آن از سال 1938 تاکنون تغییری نداشته است. اولین صاحبان آن ایتالیایی های مهاجر بودند و صاحبان بعدی این مغازه کوچک در 70 سال گذشته طعم این بستنی راهمچون روز نخست درست میکنند.بیش از 50 طعم در اختیار عاشقان بستنی قرار دارد که از آن جمله باید به کانلا ، دوراژنو و وانیل اشاره کرد.
 
6 شهر بستنی /توکیو ، ژاپن
این مغازه در مرکز خرید سان شاین در پار ک تفریحی نامیا تاون با بیش از 300 طعم بستنی برخی از عجیب ترین گزینه ها را به مشتریان ارائه می کند که از آن جمله باید به طعمهای نمک دریایی ، ریشه ارکیده و مارماهی اشاره کرد.
 
7 گلاسه / سیدنی ، استرالیا
گلاسیه بیشتر بخاطر دسرهای با پایه بستنی مشهور است . بومبا آلاسکا ، پسته ، شکلات بلژیکی ، وانیل از جمله طعمهای مشهور این فروشگاه هستند.
 
8 هتل آجیا / استانبول ، ترکیه
هیچ چیزی رمانیکتر از خوردن بستنی در تراس هتل آجیا با تنگه بوسفور در چشم انداز نیست . دسرهای این هتل از جمله بستنی وانیلی و بستنی سنتی ترکی به نام دون دورما است که از شیر بز تهیه می شود
 
9 وافل باگری/کپنهاگ ، دانمارک
پارک تفریحی تیوولی در مرکز شهر قدمتی یکصد ساله دارد و بستنی فروشی هم در بخش پر تردد آن واقع شده است . بستنی مخصوص این پارک آمریکانر نام داد که در یک قیف بزرگ با چهار اسکوپ بستنی و شیره مخصوص ، خامه و شکلات با طعم آلبالو سرو می شود .
 
10 پرچه نو /فلورانس ، ایتالیا
این بستنی فروشی از سال 1939 مشغول به کار است و از طعمهای ویژه آن می توان به عسل و کنجد ، چای سبز و قهوه غلیظ اشاره کرد .
 
47281
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =