توضیح فولاد مبارکه درباره یک شایعه؛تاثیر ناچیز قیمت ورق فولادی بر قیمت خودرو

اگر به طور میانگین در نظر بگیریم که نیمی از وزن خودرو به ورق‌های فولادی اختصاص دارد، در نتیجه از محاسبات ساده نیز می توان به این موضوع پی برد که تنها ۹ درصد قیمت خودرو، به مواد اولیه فولادی اختصاص دارد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان به نقل از روابط عمومی فولادمبارکه اصفهان؛‌ برخی رسانه ها بر این شایعه دامن زده اند که بیش از ۸۰ درصد قیمت تمام شده یک خودرو به نهاده های تولید از جمله فولاد و محصولات پتروشیمی برمی گردد و در این راستا به افزایش قیمت ورقهای فولادی استناد می کنند، موضوعی که به راحتی از طریق محاسبات ساده نیز می توان به نادرستی آن پی برد.

اگر به طور میانگین در نظر بگیریم که نیمی از وزن خودرو به ورق‌های فولادی اختصاص دارد، در نتیجه از محاسبات ساده نیز می توان به این موضوع پی برد که ۹ درصد قیمت خودرو، به مواد اولیه فولادی اختصاص دارد؛‌ مطلبی که کارشناسان و متخصصان این حوزه نیز بارها به آن اشاره کردند.

توضیح فولاد مبارکه درباره یک شایعه؛تاثیر ناچیز قیمت ورق فولادی بر قیمت خودرو

رشد قیمت خودرو حتی در افت قیمت ورق‌های فولادی

باید به این نکته توجه کنیم که قیمت ورق‌های فولادی تولیدکنندگان داخلی، نوسان دارد و ممکن است در برهه هایی از زمان به سمت قیمت ورق‌های فولادی کاهش داشته باشد، در نتیجه اگر سهم مواد اولیه فولادی را در قیمت گذاری خودرو قابل توجه بدانیم، در شرایط ثبات یا افت قیمت ورقهای فولادی باید شاهد کاهش قیمت خودرو نیز باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1784266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =