تمساح ۴.۵متری، حیوان خانگی می‌شود!/ عکس

وقتی یک "حیوان خانگی محبوب خانواده" را تصویر می کنید، احتمالاً به چیزی زیبا و یا حداقل بامزه قکر می‌کنید، مثلاً یک سگ، یک گربه، یک خوکچه هندی، شاید حتی یک پرنده یا یک لاک پشت. اما در مورد ... تمساح؟ به نظر می رسد چندان منطقی نیست، و با این حال، یک مرد در کاستاریکا همه چیزهایی را که ما فکر می کردیم در مورد این شکارچیان "قاتل" می دانستیم به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ژیلبرتو «چیتو» شیدن، ماهیگیر در کاستاریکا، اغلب با تمساح هایی که در حین ماهیگیری با آنها برخورد می کرد دوست بود و به عنوان راهنمای تور در رودخانه خدمت می کرد. او به آنها مرغ تعارف می‌کرد و حتی گاهی سعی کرد آنها را لمس کند. سال‌ها بعد، چیتو در مصاحبه‌ای توضیح داد: «همه یک سگ یا یک پرنده دارند، اما از زمانی که من کوچک بودم، دوست داشتم چیزهای غیرمتعارف داشته باشم. دوست داشتم کارهایی انجام دهم که کمی سخت تر هستند.»

بیشتر بخوانید:

«خودرو می‌فروشید بعد می‌گویید بنزین نداریم!»/ «دستور درمانی باید رشته دانشگاهی شود»

این پهپاد روسیه لرزه بر تن اوکراینی‌ها انداخته!/ عکس

این دست کم گرفتن سال است! تمساح هایی که در رودخانه های کاستاریکا زندگی می کنند به طور متوسط حدود ۴ متر طول دارند و می توانند ۴۵۳ کیلوگرم وزن داشته باشند! البته، چیتو خطرات کاری که انجام می‌داد را درک کرد و توضیح داد که به حیوانات احترام می‌گذارد و بسیار مراقب خلق و خوی آنها بود.

به سختی می توان گفت که چیتو چقدر جدی می خواست چنین حیوان خانگی غیر متعارفی را داشته باشد، اما یک صبح سرنوشت ساز در سال ۱۹۸۹ زندگی او را برای همیشه تغییر داد. همانطور که در آن روز مشغول کسب و کار خود در رودخانه بود، مدام یک تمساح بزرگ و نر را دید که دقیقاً در همان نقطه در کنار رودخانه دراز کشیده بود و تا شب تصمیم گرفت آن را از نزدیک نگاه کند.

تمساح مورد نظر حداقل ۴.۵ متر طول داشت! اکثر مردم در این مرحله با بیشترین سرعت ممکن در جهت مخالف می دوند، اما چیتو مثل بیشتر مردم نیست. در عوض، او برای بررسی وضعیت نزدیک‌تر شد و به زودی متوجه شد که تمساح از طریق چشم چپش هدف شلیک قرار گرفته‌است.

تمساح ۴.۵متری، حیوان خانگی می‌شود!/ عکس

این تمساح تنها حدود ۷۰ کیلوگرم وزن داشت که برای چنین حیوان بزرگی بسیار ناسالم است. چیتو دید که کروکودیل در حال مرگ است و خواست کمک کند. ماهیگیر به نوعی دوستانش را متقاعد کرد تا به او کمک کنند تا کروک بزرگ را در قایق بار کند و آن را با خود به خانه برد!

چیتو به خانه‌اش برگشت و به سرعت وارد عمل شد و با غذا دادن به کروکودیل با انواع مرغ و ماهی و حتی آموزش مجدد نحوه غذا خوردن به او، مراقبت دقیق از تمساح را آغاز کرد. چیتو حتی تا آنجا پیش رفت که یواشکی بیرون برود تا شب با تمساح بخوابد تا تنها نباشد! او بعداً توضیح داد که می‌دانست غذا و دارو برای بهبودی کامل این موجود کافی نیست. او بعداً توضیح داد که برای اینکه تمساح اراده خود را برای زندگی دوباره به دست آورد، معتقد است که به محبت نیز نیاز دارد.

مانند هر پدر و مادر خوب حیوان خانگی، چیتو شب‌های بی‌خوابی زیادی را با کروکودیل گذراند، او را نوازش کرد و به او اطمینان داد که سالم است و خوب است. حتی او را در آغوش گرفت و بوسید. چیتو شروع به نامیدن تمساح "پوچو" کرد که به معنای قوی است.

درست به نام خود، این تمساح معجزه آسا شروع به التیام و بهبودی از آسیب شدید خود کرد. چیتو پس از اینکه مدتی پوچو را در حوضچه ای سرپوشیده در آن نزدیکی پنهان کرد، سعی کرد حیوان را دوباره به طبیعت رها کند، اما پوچو از رفتن امتناع کرد! در پایان، چیتو تصمیم گرفت که پوچو می تواند به عنوان عضوی از خانواده اش بماند. بله، درست خواندید، این کروکودیل ۴۵۰ کیلوگرمی تبدیل به یک حیوان خانگی محبوب خانواده شد!

منبع: AZANIMALS

۲۲۷۲۲۷

تمساح ۴.۵متری، حیوان خانگی می‌شود!/ عکس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1783708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =