۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۶

العالم نوشت:

منابع آگاه مصری از برخی تماس ها بین قاهره و تل آویو برای مبادله "ایلان گرابیل" جاسوس رژیم صهیونیستی با 81 زندانی مصری خبر دادند.

به گزارش روزنامه "المصری الیوم"، منابع آگاه مصری از تماس هایی میان قاهره و تل آویو برای دستیابی به توافق درباره تبادل ایلان گرابیل جاسوس رژیم صهیونیستی با 81 زندانی مصری در زندان های این رژیم خبر دادند.

خبرها از توافق ضمنی میان مصر و رژیم صهونیستی در این زمینه حکایت دارد.

"محمد عاصم" سفیر سابق مصر در سرزمین های اشغالی گفت: "توافق درباره تبادل گلعاد شالیت نظامی اسرائیلی با اسرای فلسطینی، عذرخواهی اسرائیل از مصر به علت کشته شدن شماری از نظامیان مصری در مرز به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی و موضوع تبادل جاسوس اسرائیلی با 81 مصری همگی بیانگر دیپلماسی آرام مصر است".

وی افزود : با این حال، همه این دستاوردها به این معنا نیست که روابط میان مصر و اسرائیل خوب است؛ زیرا امسال جشن های تولد "ابوحصیره" خاخام یهودی در مصر لغو شده است اما با همه این مسائل، به گونه ای برخورد می شود تا کرامت مصر حفظ شود.

برپایه این گزارش،  "هرساله یهودیان تولد "ابوحصیره" خاخام یهودی را در روستای "دمتیوه" واقع در استان بحیره مصر جشن می گیرند و رژیم پیشین مصر از زمان امضای قرارداد "کمپ دیوید" با برپایی جشن های یهودیان در روستای دمتیوه موافقت کرده بود".26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =