اهداف سوئیف نویسنده مصری در این یادداشت برای روزنامه گاردین انگلیس معتقد است که ارتش مصر مسئول کشته شدن 25 مسیحی در هفته گذشته است.

اهداف سؤیف*

 بازهم این اتفاق افتاد؛مسیحیان مصر کشته شدند و اتر  بحث " خشونت های فرقه ای" و نبود " نظم وقانون"  را شعله ور تر می کند و این دقیقا همان چیزی است که اتر در حال انجام آن است.

 این جدیدترین هتک حرمت، 25 کشته به جای گذاشت که قسمتی از این نمایش کثیف است که ما امیدوار بودیم انقلاب ما آخرین پرده از این نمایش باشد.باورش سخت است که این نمایش ادامه دارد و همان واکنش های قدیمی و منسوخ  را در پی دارد.

 

ما حالا می دانیم که کشتار قبلی،بمب گذاری در کلیسایی در شهر اسکندریه که 21 نفر در آن کشته شدند کار وزارت کشور مبارک بود. خیلی تهوع آور بود که یک دولت شهروندانش را برای اینکه در برابر یکدیگر قرار گیرند بکشد.مسلمانان در کنار دوستان مسیحی خود در روز کریسمس گرد هم آمده بودند.

 

اکنون ما از کشتار روز یکشنبه جان سالم بدر بردیم و هیچ خشونت فرقه ای در کار نبوده است.  ارتش مسئول قتل  25 نفر و دست کم 310 مجروح است. واضح است که سربازان باور داشتند مورد حمله معترضین مسیحی قرار گرفته اند و همچنین روشن است که آنها برای باور کردن چنین چیزهایی آموزش دیده اند.

 

 در دو هفته گذشته نیروهای مردمی مصر گرد هم آمدند و بیانیه ای مشترک برای ارتش صادر کردند که ما یک دولت مردمی و  انتخابی می خواهیم و قوانین اضطراری و محاکمه افراد غیر نظامی در دادگاه نظامی را رد می کنیم.

 

آنها شورای عالی نیروهای مسلح با چهار جدول زمانی دقیق و ممکن را ارائه دادند تا بتوانند در اواسط سال 2012 یک دولت مردمی را در جای خود و  ارتش را پشت پادگان ها بینند.

 و حالا این اتفاق می افتد. چه کسی قسمت آخر این نمایش را می نویسد؟چه کسی بر روی تصور ما از فاصله فرقه ها برای از خط خارج کردن انقلاب کار می کند؟

 

در میدان التحریر,قسمت مرکزی انقلاب که صلیب نماد مسحیت در آن جا داشت پر از هلال ماه نماد اسلام بود." بگو مینا،بگو حسین: ما همه مصری هستیم." شعاری بود که سر داده می شد یکی از جوانانی که دیروز کشته شد مینا نام داشت.مینا دانیل و برادرزاده من، یک مسلمان- انقدر مهم نیست- در توئیتر برای مرگش نوشتم: "برادرم،زندگی ام، چگونه به زندگی کردن ادامه دهیم؟"

 

ما به زندگی،.به مبارزه ادامه می دهیم.هر یک از ما حالا برای درست کردن یک داستان واقعی تلاش می کنیم تا آنرا به چاپ برسانیم.کار سخت و کثیفی است.

 

دوستان جوان کشته شدگان،اجساد را در دست می گیرند،احترامشان می کنند و آنها را در یخ می بندند و دادستان عمومی را وادار می کنند تا دستور مراسم تدفین آنها را صادر کند ،خانواده های کشته شدگان را متقاعد می کنند تا دکتر مورد اعتماد شان را بیاورند تا به آنها نشان دهد.

 

ما حقیقت را می دانیم و آن را اثبات می کنیم.شهدای ما سزاوار بیشتر از این هستند.کشور ما سزاوار بیشتر از این است.

 

* اهداف سؤیف نویسنده مصری داستان های کوتاه، رمان نویس و مفسرسیاسی - فرهنگی است.

گاردین/ ترجمه : آمنه معزی 

 26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =