ایستادگی مقابل دشمن مسئولیت همگانی در جنگ ترکیبی است

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز که در جنگ ترکیبی قرار داریم، همه مسئولیت دارند برابر دشمن بایستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، همایش جهاد تبیین ویژه اساتید و نخبگان حوزه های علمیه و خواهران شاغل سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و بانوان بسیجی و طلاب طرح امین استان چهارمحال و بختیاری با سخنرانی آیت الله علی سعیدی، رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این همایش به تشریح مراحل پنجگانه هر انقلابی پرداخت و با مقایسه انقلاب های الهی قبلی اظهار کرد: بسترسازی اولین مرحله انقلاب است که حضرت امام خمینی(ره) از سال ۴۲ تا ۵۷ این کار را انجام دادند و مردم را با اصل انقلاب و رسالت رهبری آشنا کردند.

وی، پیروزی انقلاب را مرحله دوم دانست و افزود: وقتی مردم با آرمانها و اهداف انقلاب آشنا شدند و درک درستی پیدا کردند، امام را همراهی نموده و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ادامه داد: انقلاب حضرت نوح به خاطر موانعی به ثمر نرسید؛ ولی انقلاب حضرت موسی بن عمران و انقلاب پیامبر اعظم پیروز شدند؛ زیرا مردم با امام و رهبر جامعه همراهی کردند و بر مشکلات صبر داشتند.

آیت الله سعیدی، خاطرنشان کرد: هیچ امتی بدون پرداخت هزینه نمی تواند پیروز شود؛ در انقلاب اسلامی ایران هم هزینه پرداخت کردیم و شهدای بسیار زیادی که تقدیم شد، درگذشت شهادت گونه فرزند حضرت امام(ره) (آقا مصطفی)، تبعید حضرت امام(ره)، زندان رفتن و شکنجه های بیشمار یاران امام و... و. از جمله هزینه هایی است که برای پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت شده است.

وی، مرحله سوم انقلاب را استقرار آن دانست که شامل شکل گیری ارکان و اجزای انقلاب است و گفت: سه رکن هر انقلابی دارد که رهبری الهی، شریعت و مردم می باشند.

آیت الله سعیدی، با اشاره به نقش مهم ارکان انقلاب، تصریح کرد: انقلاب در حدوث و بقاء به مردم متکی است و باید بین منافع مادی و اهداف و آرمان های انقلابی تفاوت قائل شد. باید بدانیم که رمز پیروزی در صبر و موفقیت در آزمون های الهی است.

وی، با اشاره به خطبه ۱۹۲ حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، نقش صبر و استقامت و ایستادگی مردم پای آرمان های انقلاب اسلامی را تبیین کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز چهار قدرت را کنار هم قرار داده و اقتدار یافته که قدرت انرژی، قدرت هسته ای، قدرت دفاعی و قدرت منطقه ای می باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، چهارمین مرحله انقلاب را استکمال دانست و افزود: انتقال رهبری از قبلی به بعدی به آسانی را استکمال انقلاب می گویند و دلیل عدم موفقیت انقلاب حضرت موسی و پیامبر اعظم(ص) به دلیل این بود که خواص و مردم، رهبری بعد از این پیامبران الهی را برنتافتند و با جانشین آنها همراهی نکردند.

آیت الله سعیدی، با اشاره به همراهی مردم ایران با مقام معظم رهبری و ولایت فقیه بعد از رحلت حضرت امام(ره) و روایات مختلف پیرامون ملت بزرگ ایران در عصر ظهور، اظهار کرد: استمرار انقلاب پنجمین مرحله انقلاب است که ما در این مرحله قرار داریم؛ یعنی مردم پای انقلاب بایستند و رهبری را در طول تاریخ حمایت کنند، تا این انقلاب به ظهور امام زمان(عج) منتهی شود.

وی، تصریح کرد: ما رسالت جهانی داریم، پیامبر اعظم (ص) برای ما تکلیف معین کرده است. زمانی ارتش و سپاه و بسیج مقابل دشمن باید می جنگید و امروز که در جنگ ترکیبی قرار داریم، همه مسئولیت دارند برابر دشمن بایستند.

آیت الله سعیدی، مهم ترین مسئله در سال جاری را انتخابات دانست و خواستار جهاد تبیین برای مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات شد.

وی، در پایان به سوالات حاضرین پیرامون حجاب و عفاف هم اظهار کرد: بدحجابی ریشه در لایه های پنهان گذشته دارد و امروز برای مقابله با آن هم باید برنامه ریزی دقیق صورت گرفته و الزامات تربیت اسلامی و اصلاحات فرهنگی در سطوح مختلف جامعه دیده شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تحقق حجاب یک اراده می خواهد. هم افزایی سه قوه را می طلبد و مسئولین و نمایندگان هم باید تقدم رضایت خالق بر مخلوق را درنظر بگیرند.

وی، با بیان اینکه اوضاع اقتصادی در آینده بهتر می شود، گفت: باتوجه به تحولات اجرایی از سوی دولت، ارتباطات با کشورهای مختلف و آزادسازی منابع بلوکه شده در دیگر کشورها، اوضاع اقتصادی هم بهتر خواهد شد.

این مقام مسئول در زمینه اغتشاشات گذشته و عدم همراهی مردم با فتنه انگیزان و دشمنان، تصریح کرد: مردم نظام را دوست دارند و هوشیار هستند و نخبگان هم باید با جهاد تبیین، اهمیت انتخابات سال جاری را که مهم ترین مسئله کشور می باشد، برای اقشار مختلف بیان کنند.

گفتنی است: این مقام مسئول در پایان به سوالات حاضرین پیرامون مسایل مختلف روز و جامعه پاسخ گفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1778721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =