۰ نفر
۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۲

حمله هکرهای ناشناس به وب سایت بازار بورس نیویورک در زمان مقرر انجام شد اما این اقدام کاملا موفقیت آمیز نبود.

دوشنبه دهم اکتبر، ساعت 3.30 بعدازظهر به وقت شرق امریکا زمانی بود که هکرهای ناشناس برای حمله به وب سایت بازار بورس نیویورک (nyse.com) مشخص کرده بودند. این حمله که در حمایت از اعتراض های خیابانی در نیویورک سازماندهی شده بود طبق برنامه انجام شد اما تنها توانست برای مدت کوتاهی این سایت را از دسترس خارج کند.

 

وب سایت بازار بورس نیویورک از ساعت 3.35 دقیقه ابتدا کند و سپس به مدت دو دقیقه از دسترس خارج شد. فعالیت این سایت بلافاصله به حالت عادی بازگشت. شرکت مانیتورینگ اینترنت و موبایل KeyNote تایید کرد که سایت بازار بورس طی این مدت بسیار کند شده بود. بر اساس اعلام این شرکت بین ساعت 5.30 و 5.55 نیز اختلالات زیادی در عملکرد این وب سایت به ثبت رسیده است.

 

شرکت مانیتورینگ AlertSite نیز اعلام کرد درخواست های ارسال شده به سایت بازار بورس نیویورک بین 3.45 و 4 بعدازظهر بسیار بالا بوده است و بعد از این مدت سایت به وضعیت معمول خود بازگشته است. وب سایت downforeveryoneorjustme.com نیز طی این مدت اختلالاتی در سایت بازار بورس به ثبت رسانده است.

 

سخنگوی بازار بورس نیویورک، ریچ آدامونیس، ضمن رد آمار ارائه شده از سوی شرکت های مانیتورینگ گفت: «طی مدت اعلام شده ما هیچ اختلالی در دسترسی به سایت سازمان مشاهده نکردیم.»

 

 

حدود یک هفته پیش (دوشنبه سوم اکتبر-11 مهر) گروه هکرهای Anonymous (ناشناس) با قرار دادن ویدئویی با عنوان «حمله به وال استریت» روی سایت یوتیوب، از کاربران اینترنت خواستند با استفاده از اپلیکیشن Low Orbit Ion Cannon که حمله DDOS را مدیریت می کند به سایت بازار بورس نیویورک حمله کنند. آن ها اعلام کردند در موعد مقرر «بازار بورس نیویورک را از فضای اینترنت پاک خواهند کرد.» [هکرها اعلام جنگ کردند / هدف: بازار بورس نیویورک، زمان 10 اکتبر]

 

به گفته سخنگوی بازار بورس هیچ اختلالی در انجام معاملات این سازمان ایجاد نشده است چرا که سیستم داخلی انجام معاملات به کلی از سایت این سازمان جدا است.

 

حمله به سایت بازار بورس نیویرک با مخالفت بخشی از این گروه ناشناس مواجه شده بود که آن را بی فایده و به ضرر اعتراض های خیابانی نیویورک می دانستند. سال گذشته هکرها موفق شدند سایت های MasterCard.com و Visa.com را با استفاده از همین روش از دسترس خارج کنند. حمله به سایت Amazon.com البته موفق آمیز نبود. اقدامات انجام شده منجر به دستگیری تعداد زیادی از هکرها طی سال جاری میلادی شد. بسیاری موفقیت آمیز نبودن اقدام اخیر را به دلیل همین دستگیری ها و امنیت پایین اپلیکیشن مورد استفاده در این حمله می دانند چرا که نمی تواند به خوبی هویت کاربران خود را مخفی نگه دارد.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =