۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
دیدار رئیسی با «رهبر معنوی کوبا»

ایسنا نوشت:رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای انقلاب کوبا، به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت اظهار داشت: امروز روابط سیاسی ایران و کوبا در عالی‌ترین سطح قرار دارد و اقتضای این سطح از روابط آن است که در سایر حوزه‌ها نیز شاهد گسترش روابط و همکاری‌های فیمابین باشیم.

  • سیدابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز پنجشنبه به وقت محلی در آخرین بخش از برنامه‌های سفر رسمی دو روزه به کوبا در دیدار با آقای «رائول کاسترو» رهبر معنوی و رئیس جمهور سابق این کشور گفت: امروز روابط سیاسی تهران و هاوانا در عالی‌ترین سطح از ابتدای برقراری روابط دو کشور قرار دارد.

  • رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب کوبا، به خصوص در حوزه بهداشت و سلامت افزود: اقتضای این سطح از روابط سیاسی میان دو کشور این است که در سایر حوزه‌ها از جمله اقتصادی، فنی، بیوتکنولوژی، پزشکی، دارویی و تولید واکسن نیز شاهد گسترش روابط و همکاری‌های فیمابین باشیم.

  • رئیس جمهور با تمجید از صبوری، ایستادگی و روحیه آزادی‌خواهی دولت و ملت کوبا در برابر تحریم‌های ناعادلانه و یکجانبه آمریکا علیه این کشور، ۶ دهه اعمال تحریم علیه این کشور و نقض گسترده حقوق بشر علیه ملت کوبا از سوی مدعیان دفاع از حقوق بشر را محکوم کرد.

  • رئیسی همچنین بر ضرورت اتحاد و همفکری هر چه بیشتر کشورهای همسو در مقابل استکبار جهانی، به ویژه در پی تحولات اخیر در عرصه بین‌الملل و گذار از نظام کنونی به نظام چندجانبه‌گرایی تاکید کرد.

دیدار رئیسی با «رهبر معنوی کوبا»

  • «رائول کاسترو» رهبر معنوی و رئیس جمهور سابق کوبا نیز در این دیدار با تمجید از مبارزات انقلابی ملت ایران و ۴۴ سال ایستادگی آنان در مقابل زورگویی‌های استکبار و امپریالیسم جهانی گفت: امروز دوران یکجانبه‌گرایی به سر آمده و در حال گذار به چندجانبه‌گرایی هستیم.

  • رائول کاسترو هم‌چنین به بیان خاطراتی از دوران مبارزات خود و برادر فقیدش پرداخت.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1778252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =