مروری بر اخبار اجتماعی روز شنبه چهاردهم دی

اگر از شهروندان شهرهای بزرگ و به ویژه تهران درمورد بزرگترین و مهم‌ترین معضل شهری که با آن روبه‌رو هستند سوال شود، مطمئنا جواب همه این است: ترافیک. مسوولان شهری نیز خود به این امر واقفند و از قرار معلوم تصمیمات جدیدی برای حل این مشکل اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، شهردار تهران دیروز در حاشیه افتتاح بزرگراه آزادگان حد فاصل بزرگراه فتح تا بزرگراه تهران - ساوه از طرح ساخت بزرگراه جدیدی در شمال تهران برای کاهش ترافیک خبر داده است. قالیباف همچنین با اشاره به ترافیک سنگین بزرگراه‌های همت، رسالت و صدر گفته این بزرگراه‌ها به دلیل حجم بالای ترافیک، از کیفیت لازم برخوردار نیستند و اگر مطالعات برای ساخت این بزرگراه جواب دهد، یکی از پروژه‌های اساسی و جدی تهران خواهد بود.

البته این روزها شاهد اقدام دیگری هم برای کاهش ترافیک در سطح شهر هستیم که گویا نتیجه‌اش برای مسوولان رضایت‌بخش بوده است. رییس مرکز کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد گفته اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد مجوز طرح ترافیک باعث کاهش 25 تا30 درصدی ترافیک تهران شده است.

به گزارش فارس، سرهنگ سعید اسماعیلی از نصب دوربین‌های ویژه در 130 گلوگاه‌ طرح ترافیک و زوج و فرد خبر داده و گفته طبق وعده‌هایی که مسئولان ذیربط داده‌اند، دوربین‌های هوشمند تا پایان سال نصب می‌شوند.

معمولا با توجه به نزدیک شدن به فصل امتحانات، توجه دانش‌آموزان و دانشجویان به توصیه‌های تغذیه‌ای بیشتر می‌شود. به گزارش ایسنا، دکتر کوروش جعفریان، متخصص تغذیه و استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه به مواد غذایی استرس‌زا اشاره کرده و گفته «این تصور که چای و قهوه به بیدار ماندن کمک می‌کنند غلط است زیرا مواد کافئین‌داری مانند چای و قهوه و حتی برخی شکلات‌ها در کوتاه‌مدت سبب بیداری و حتی تمرکز حواس می‌شوند اما خواص آنها در مدت چند دقیقه برعکس شده و باعث برهم خوردن تمرکز و حتی کاهش یادگیری و در نتیجه افزایش استرس و اضطراب در فرد می‌شوند.»

او همچنین آبمیوه‌های صنعتی را به دلیل داشتن شکر مصنوعی و مواد افزودنی، نامناسب ارزیابی و یادآوری کرده که مصرف آب و لبنیات تسکین‌بخش هستند و می‌توانند در کاهش استرس دانش‌آموزان و دانشجویان موثر باشند.

فارس هم دیروز یک خبر پزشکی داشت به این شرح که مصرف خودسرانه هر دارویی حتی داروهای سنتی بدون مجوز پزشک زیان‌بار است و می‌تواند باعث مرگ شود.

به گفته سید اشرف‌الدین گوشه‌گیر، مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران هر دارویی حتی گیاهان سنتی باید به اندازه و با مجوز پزشک مصرف شوند و در غیر این صورت می‌توانند مشکلات بیشتری را برای مصرف‌کننده ایجاد کنند؛ به طور مثال استفاده زیاد از گیاه مفیدی چون گل گاو‌زبان موجب یرقان می‌شود.

و اما در گفته‌های دیروز رئیس پلیس مواد مخدر تهران بزرگ درباره کشفیات مواد مخدر آمار عجیبی مطرح شد مبنی بر این که یک قاچاقچی طی یک سال 25 بار دستگیر شده است! سرهنگ کشفی ضمن بیان این مطلب که 53 درصد افرادی که روزانه دستگیر می‌‏شوند دارای سابقه در زمینه مواد مخدر هستند، از این خبر داده که شخصی را در طول یک سال 25 مرتبه دستگیر کرده‌اند.

او با اشاره به این که 95 درصد خرده‌فروشان در همان روزهای اول از زندان آزاد می‌شوند، به برگزاری جلسات مشترک با قوه قضاییه برای حل این مشکل اشاره و اظهار کرده که موضوع دستگیری مجدد قاچاقچیان با استقبال مسئولان قوه قضائیه مواجه شده است و درصدد رفع مشکلات احتمالی هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =