مجمع خیرین کتابخانه ساز در استان شکل گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تشکیل مجمع خیرین کتابخانه‌ساز، گفت: از این ظرفیت می‌توان برای احداث کتابخانه‌های عمومی و همچنین اهدای کتاب به نحو شایسته ای استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،غلامعلی حیدری در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان افزود: کتابخانه یکی از تاثیرگذارین نهادهای اجتماعی در هر کشوری است از همین رو باید این امکان برای مردم روستاها و شهرها فراهم شود.

وی بر ضرورت تسریع در اجرای طرح کتابخانه مرکزی شهرکرد تاکید کرد و گفت: احداث کتابخانه مرکزی برای شهرکرد و استان موضوع مهمی است که باید به جد پیگیر اختصاص اعتبار این طرح که ملی است، باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از مهمترین مطالبات استان احداث کتابخانه مرکزی است که با وجود اینکه طی سال‌های گذشته مصوب شده اما تاکنون اعتبار مناسبی به آن اختصاص نیافته و احداث آن بلاتکلیف مانده است از همین رو می‌طلبد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی به همراهی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیر اختصاص اعتبار این طرح باشند.

حیدری تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی نه تنها منجر به سوادآموزی و علم‌آموزی می‌شود بلکه به پرورش خلاقیت و ابتکار و غنی‌سازی اوقات فراغت کمک می‌کند و در نهایت ارتقای کیفیت زندگی را به همراه دارد.

وی، فرهنگسازی را لازمه تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: هریک از دستگاه‌های عضو انجمن باید پیشنهادها و برنامه‌های خود را در خصوص فرهنگسازی کتابخوانی ارائه دهند.

حیدری تصریح کرد: موضوع دیگر در خصوص کتابخوانی ایجاد زیرساخت‌هاست که در همین راستا باید تلاش کرد در تمامی شهرهای استان کتابخانه عمومی احداث و برای روستاها نیز کتابخانه سیار پیش‌بینی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1771634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =