انسداد ۷۵حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان بوئین‌زهرا

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در خصوص طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی تعداد ۷۵حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان بوئین‌زهرا طی سال گذشته پر و مسلوب‌المنفعه شد.

به ‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با اعلام این خبر گفت: حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی یکی از مهم‌ترین وظایف ما در استان است، چرا که برداشت‌های غیرمجاز از سفره‌های آب زیرزمینی سبب پایین رفتن سطح این سفره می‌شود که این موضوع می‌تواند تبعات مخربی از جمله افزایش سطح فرونشست، کاهش کیفیت و کمیت منابع آبی استان و... را به همراه داشته باشد.

او افزود: در همین خصوص و در خصوص اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در شهرستان بوئین‌زهرا طی سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، توسط گروه انسداد شرکت آب منطقه‌ای قزوین با همکاری مامور ماده۳۰ این شهرستان ضمن توقیف ۵دستگاه ادوات حفاری غیرمجاز، ۷۵حلقه چاه غیرمجاز فرم۵ با دبی مجموع ۳.۲۳میلیون متر مکعب در سال مسدود و ۶حلقه چاه غیرمجاز نیز پلمپ شد و این اقدامات تا پر شدن کلیه چاه‌های غیرمجاز چاه‌های شهرستان با جدیت ادامه می‌یابد.

ستوده با اشاره به تغییر اقلیم و لزوم سازگاری با شرایط کم آبی در استان، توضیح داد: نصب کنتورهای هوشمند جهت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در میزان استفاده از منابع آبی از جمله اقداماتی است که بهره‌برداران می‌توانند بدین‌وسیله ضمن همکاری با شرکت آب منطقه‌ای به احیاء دشت قزوین نیز کمک کنند.

این مسئول ادامه داد: در همین خصوص طی سال گذشته تعداد ۲۲۸دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز شهرستان بوئین‌زهرا نصب شده است.

او همچنین افزود: آزاد سازی بستر و حریم رودخانه های استان از دیگر برنامه های کاری این شرکت می باشد که در همین خصوص طی سال ۱۴۰۱حدود یک هکتار از بستر رودخانه رودخانه آراسنج در شهرستان بوئین زهرا جهت عبور ایمن سیلاب بازگشایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای در چارچوب قوانین و مقررات با کمک گروه‌های گشت و بازرسی ضمن شناسایی تخلفات در حوزه منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی با هرگونه تخلف در این حوزه برخورد قانونی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1771543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =