۰ نفر
۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲

تولید سریال انیمیشن «سیمپسون‌ها» که کاهش دستمزد کار آن را به تعطیلی نزدیک کرده بود پس از مذاکراتی برای دو فصل تمدید شد.

به گزارش خبرآنلاین، «سیمپسون‌ها» تا دو فصل دیگر به حیات خود ادامه می‌دهد و بدین ترتیب در بیست و پنجمین سالگرد پخش خود با مخاطبان خداحافظی می‌کند.

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر تعطیلی این سریال به دلیل توافق نکردن صداپیشگان و تهیه‌کنندگان بر سر کاهش دستمزد. پس از گفت‌وگوهایی نه چندان دوستانه صداپیشگان و تهیه‌کنندگان به این توافق رسیدند که تا دو سال دیگر به تولید سریال ادامه دهند.

شبکه فاکس جمعه غروب این خبر را منتشر کرد، اما از جزئیات توافق چیزی نگفت. منابع آگاه اعلام کرده‌اند قرار است هر صداپیشه از 30 درصد دستمزد خود برای هر قسمت چشم‌پوشی کند.
 
صداپیشگان اصلی سریال هر کدام برای هر قسمت 440 هزار دلار دستمزد می‌گیرند و هر فصل بطور میانگین 22 قسمت است، برای دو فصل جدید هر صداپیشه برای هر قسمت حدود 300 هزار دلار دستمزد می‌گیرد.

فاکس درمورد صداپیشگان چیزی نگفته است، اما به نظر می‌رسد تمام آن‌ها در ادامه مجموعه حضور داشته باشند. بدین ترتیب جولی کاونر (صداپیشه مارجی و چند شخصیت فرعی دیگر)، نانسی کارت‌رایت (صداپیشه بارت و چند شخصیت فرعی دیگر)، یردلی اسمیت (لیزا)، هنک آزاریا (موئی، رئیس ویگام و آپو) و هری شیرر (آقای برنز، دیر اسکینر و ند فلاندر) تا پایان فصل 25 با سریال همراه خواهند بود.

درگیری شبکه فاکس با صداپیشگان «سیمپسون‌ها» از سال 1998 به این سو مسئله‌ای تکراری بوده، اما درگیری این روزهای آن‌ها تلخ بود و به رسانه‌ها کشیده شد. فاکس طبق معمول بیانیه‌ای منتشر کرد مبنی بر سودده نبودن مدل جاری تولید سریال و درخواست کاهش دستمزد بازیگران، نویسندگان و مدیران تولید. حتی گفته شده بود در هر صورت فقط یک فصل دیگر از سریال تولید می‌شود که این خبر تکذیب شد.

در جریان جلسه‌های شبکه و صداپیشگان، آن‌ها داوطلبانه اعلام کردند دستمزد خود را پایین می‌آورند، اما باید در سودهای جانبی سریال (مثل سود پخش سریال از شبکه‌های دیگر) شریک شوند. شیرر روز جمعه گفت حاضر است 70 درصد دستمزد خود را به شبکه ببخشد، اما در سود سریال سهیم باشد.

با این وجود شبکه با سهیم کردن صداپیشگان در سود سریال مخالفت کرد و در نهایت موافقت کرد حق معنوی استفاده از صدای آن‌ها را لحاظ کند و سود جانبی را که در قرارداد اولیه آن‌ها بود پرداخت کند.

فاکس اعلام کرد قسمت‌های جدید «سیمپسون‌ها» از 30 اکتبر روی آنتن می‌رود و قسمت اول این مجموعه «خانه درختی وحشت 22» نام دارد.

«سیمپسون‌ها» ماجرای خانواده هومر سیمپسون است که در هر قسمت با ماجرایی جالب و کمدی روبرو می‌شوند. سریال در خلال ماجراهای هر قسمت خود شرایط جامعه معاصر آمریکا را نقد می‌کند.
 
هالیوودریپورتر / 7 اکتبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =