مهر نوشت:

کمیسیون شوراها و سیاست داخلی این هفته با قرائت گزارش خود از لایحه اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، لایحه ای را که نمایندگان مجلس 2 ماه قبل با یک فوریت بررسی آن مخالفت کرده بودند مجددا به صحن می آورد.
گزارش کمیسیون شوراها و سیاست داخلی در مورد لایحه اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرداد ماه سال جاری با یک فوریت این لایحه مخالفت کردند تا این طرح به صورت عادی در دستور کار کمیسیون های مجلس قرار گیرد.
 در صورت تصویب نهایی این لایحه تعداد 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزوده می شود.
پس از رد یک فوریت این لایحه در صحن علنی مجلس 48 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهر ماه سال جاری درخواست مسکوت ماندن بررسی لایحه اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی به مدت 6 ماه را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کردند.
 در متن درخواست 48 نماینده ای که خواستار مسکوت ماندن 6 ماه بررسی این لایحه شدند، آمده است: از آنجا که این لایحه دارای ایرادات جدی است و در آن به صورت عادلانه و عالمانه مسائل جغرافیایی، جمعیتی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و ... رعایت نشده لذا جهت جلوگیری از هرگونه تنش و بحران های قابل پیش بینی پیشنهاد می گردد لایحه فوق به مدت 6 ماه مسکوت مانده تا فرصت بیشتری برای بررسی و تصویب آن وجود داشته باشد.
به نظر می رسد امضا کنندگان این درخواست در نظر داشتند بررسی این لایحه در مجلس هشتم مسکوت مانده و افزایش تعداد 20 نماینده شامل دوره نهم نشود.اما با طرح مجدد این لایحه در صحن علنی مجلس احتمالا تعداد نمایندگان مجلس نهم افزایش خواهد یافت.
/212 212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    0 0
    همین تعدادی که هستند بااین وضع گرانی برای مردم چه کرده اند که حالا 20 تا ی دیگر هم میخواد اضافه شود؟