پیشرفت ۹۸درصدی فعالیت‌های تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: تاکنون ۱۵فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه‌اساسی و بازدید دوره‌ای از آغاز فصل تعمیرات در این نیروگاه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ابوالفضل موتابها، مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی در تشریح فعالیت‌های مربوط به تعمیرات واحدهای این شرکت اظهار کرد: از نیمه دوم سال۱۴۰۱ تاکنون، از تعداد ۱۷برنامه سالانه تعمیراتی، ۱۵برنامه تعمیرات اساسی، نیمه‌اساسی و بازدید دوره‌ای، مربوط به واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این شرکت، عملیاتی شده و به اتمام است.

او افزود: هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و باهدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید در پیک مصرف برق تابستان ، تعداد ۱۷فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه‌اساسی و بازدید دوره‌ای برای واحدهای ۱۳گانه بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه‌ریزی می‌شود که انجام و اتمام تعمیرات بازدید دوره‌ای واحد ۲۵۰مگاواتی شماره ۳ بخار، آغاز این برنامه‌ها بود.

موتابها گفت: هم‌اکنون واحد شماره ۲بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای در دست تعمیرات قرار دارد که این فعالیت تعمیراتی تا پایان اردیبهشت ماه انجام و به پایان می‌رسد.

این مسئول با بیان فعالیت‌های تعمیراتی در واحدهای بخاری نیز ادامه داد: همچنین در نیروگاه بخار نیز هم‌اکنون واحد شماره دو ۲۵۰مگاواتی نیز تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای قرار داشته و تا قبل از پایان اردیبهشت ماه نیز به اتمام می‌رسد.

او در توضیح فرآیند برنامه‌ریزی برای انجام ۱۷فعالیت تعمیرات واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، اظهارکرد: هرساله نیازهای تعمیراتی واحدهای نیروگاه براساس ساعت کارکرد، دوره تعمیراتی و استاندارد شرکت سازنده، به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و مدیریت شبکه سراسری برق اعلام می‌شود که پس از بررسی و تایید برنامه‌ها، جدول زمان‌بندی خروج واحدها برای اجرای برنامه‌ها به این نیروگاه اعلام می‌شود.

نیروگاه شهید رجایی سومین نیروگاه بزرگ کشور دارای ۱۳واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با بیش از ۱۲میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود ۳/۵درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1764798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =